kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۴۳۷
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323

* آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری باید قوانینی را که انحصار و تبعیض ایجاد کرده را با هماهنگی مجلس کنار بزنند و با ارائه لایحه در ساختار مدیریت کشور تحول ایجاد کنند.
8495---0911
* انتظار می‌رود وزرای مورد تأیید مجلس بازوی نظام اسلامی و دوشادوش هم فارغ از ارتباط با حوزه مسئولیت خود، در جهت رفع مشکلات کنونی به ویژه اقتصاد و کرونا، همیاری و همفکری و اقدام نمایند.
6263---0938
* امیدوارم در دولت آقای رئیسی برای موفقیت و غلبه بر ویروس منحوس کرونا به جد پای طب سنتی را هم به میان بکشند تا همانند برخی کشورها میزان غلبه بر این ویروس منحوس روز به روز افزون شود و شاهد کاهش چشمگیر تلفات انسانی باشیم و دو طب جدید و قدیم همانند دو بال عمل کنند تا چشم جهانیان متحیر بماند.
5764---0912 و 3949---0912
* اگر زندان‌های آمریکا به تصویر کشیده شود آن وقت مردم متوجه می‌شوند که آنجا چه خبر است هر چند با متخلفین در موضوع زندان اوین باید برخورد شود.
3107---0902
* تصور جریان سلطه به ویژه آمریکا در خروج از افغانستان این بود که این کشور درگیر یک جنگ درازمدت طایفه‌ای خواهد شد اما با درایت‌های صورت گرفته چنین اتفاقی محقق نشد. اما آمریکای جنایتکار امروز به منزله گرگ زخمی است لذا از هیچ تلاشی برای خون‌ریزی دریغ نخواهد کرد. لذا صدا و سیما برای تنویر افکار مردم افغان و خنثی‌سازی فضای مجازی از هیچ کوششی دریغ نکند.
نیک‌نام
* رئیس‌جمهور سابق در خیلی از امور ابتدایی اشتباه فاحش می‌کرد چه برسد به تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اقتصادی در سطح کشور که در طول 8 سال گذشته خسارت‌های سنگین اشتباهات مدیریتی ایشان را متحمل شدیم و به عبارت بهتر سوختیم و ساختیم.
8857---0992
* وجود احزاب قوی در یک کشور موجب افزایش مشارکت در انتخابات خواهد شد و می‌تواند تمام اقوام و گروه‌ها را پای کار انتخابات بیاورد و بدین ترتیب امور به سمت شایسته‌سالاری پیش برود.
8495---0911
* آمریکا در کشورهایی که مسئولانش ضد استکبار باشند تلاش می‌کند به بهانه‌های مختلف مثل تقلب در انتخابات دخالت کرده و اگر بتواند دولت متمایل به خود روی کار بیاورد ولی امروز آمریکایی‌ها هیچ کاری به کار طالبان در افغانستان ندارند پس معلوم می‌شود برنامه‌های طالبان با آمریکا هماهنگ شده است.
8195---0912
* از کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درخواست می‌شود با توجه به عملکرد برخی از مسئولین دولت تدبیر که بخشی از تخلفات قطعی آنان در سریال گاندو به نمایش گذاشته شده پرونده آنها و دوتابعیتی‌ها را به دستگاه قضایی ارسال تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
احمدزاده
* بوروکراسی در ادارات و به‌ویژه دستگاه قضایی و دادسراها قابل قبول نیست. چرا برای ارجاع یک پرونده افراد دو بار در صف نوبت‌گیری معطل می‌شوند؟!
7215---0915
* نگاه بچه محلی و قوم و خویش‌بازی دو نماینده ساری و شازند اراک در مخالفت با بعضی از وزیران معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور برای بنده و خیلی‌های دیگر تعجب داشت و بابت آن باید تاسف خورد.
0049---0911
* از دست‌اندرکاران به‌ویژه مدیرمسئول محترم کیهان که با تحلیل‌ها و یادداشت‌های خود بر بصیرت‌افزایی خوانندگان می‌افزایند تقدیر و تشکر می‌کنم.
سیدمنتظری
* جریان استکبار و نفوذی‌ها، تلفات امروز کرونا را به ممنوعیت خرید واکسن از سوی کشورمان تلقی می‌کنند در حالی که کدام عاقلی به دشمن خود اعتماد می‌کند. در ضمن مگر تولیدکنندگان واکسن فقط آمریکا و انگلیس هستند؟!
5364---0912 و 2846---0935و 6960---0936
* باید خام‌فروشی نفت مورد تجدیدنظر اساسی قرار گیرد. متاسفانه با مفت‌فروشی مجددا با التماس باید کالاهای تولیدشده از نفت را با هزاران برابر ارزش افزوده خریداری نماییم. در دولت جدید امیدواریم این نگاه تغییر یابد و سرمایه آیندگان را به ثمن بخس نفروشیم و مصرف نکنیم.
6807---0913
* وضعیت تورم و گرانی امروز جامعه، نتیجه 8 سال دل بستن دولت بی‌تدبیر قبل به کدخدا بود که بسیاری را به خاک سیاه نشاند. لازم است دستگاه قضایی بانیان وضع موجود را به پای میز محاکمه بکشاند تا مرهمی بر دل زخمی مردم باشد.
4260---0936
* مذاکره با شیطان بزرگ در حکم زهر هلاهل است و نتیجه‌ای جز ضرر و زیان برای نظام ندارد و به همین علت آنها را مشتاق مذاکره کرده است.
9915---0914
* یادداشت «درباره افغانستان» به قلم آقای محمدهادی صحرایی زیبا بود. به‌ویژه آن بخش که به کسانی که همچنان به‌دنبال تخریب و فتنه‌گری‌اند تشر زده شده بود.
0049---0911
* از دستگاه قضایی درخواست می‌شود ثروت‌های میلیاردی برخی وزرای سابق را مورد رسیدگی قرار دهد تا مشخص شود از کجا آورده‌اند.
5560---0935
* رکورد 700 نفری کشته کرونایی در کشور در این روزها دستاورد دولت روحانی بوده و نشان از سوءمدیریت‌های این دولت در مواجهه با این بیماری دارد.
2770---0912
* در این روزها یکی از علل آمار بالای تلفات کرونا در کشور صحنه تلخی از بی‌توجهی برخی افراد جامعه به ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا است. شرع مقدس هم اجازه چنین سهل‌انگاری نسبت به حقوق دیگران را نمی‌دهد.
9786---0912
* می‌خواستم اطلاع بدهم مسئولان بی‌تدبیر دولت قبل مجوز حفر یک حلقه چاه به عمق 180 متر و احداث یک باب کارخانه سرب روی قنات شهرستان بم در استان کرمان را داده‌اند. در حال حاضر مردم این شهر به شدت نگران وضعیت بهداشت آب آشامیدنی خود هستند.
کیوانی
* با توجه به افزایش قیمت اقلام خوراکی و مصرفی مردم از ابتدای سال جدید که بعضا با 100 درصد افزایش روبه‌رو شده آیا افزایش 25 درصدی حقوق قشر کارگر و کارمند منصفانه است؟! با بی‌تدبیری دولت قبل بسیاری از خوراکی‌ها مثل مرغ، گوشت، لبنیات و میوه از سر سفره قشر ضعیف جامعه جمع شد.
1758---0935 و 004---0911
* در این پیک طولانی پنجم کرونا با توجه به کمبود تخت‌های بیمارستانی و وسایل و تجهیزات لازم برای بستری شدن بیماران کرونایی، لازم است تمام امکانات بخش خصوصی و دولتی برای ساخت و تولید این وسایل اورژانسی و ضروری به‌طور سریع و انقلابی بسیج عمومی شوند.
2143---0913
* دولت باید نانوایی‌ها را ملزم کند که نان را کیلویی بفروشند تا جلوی کم‌فروشی و گران‌فروشی گرفته شود. پیشنهادم این است که این کار ابتدا از شهرهای مشهد و قم شروع بشود.
4167---0933
* بعضی از اصناف عادت به غش در معامله کرده‌اند به عنوان مثال جعبه لوازم را که باز می‌کنیم بعضی از لوازم جانبی کالا در داخل جعبه نیست و آنها را جداگانه می‌فروشند. این افراد چگونه وجدان و اخلاق را زیر پا می‌گذارند و از راه حرام پول درمی‌آورند؟
2143---0913
* با توجه به اینکه پرداخت حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی فقط از طریق بانک رفاه کارگران انجام می‌شود درخواست می‌کنیم حداقل یک شعبه بانک رفاه و یکی دو دستگاه خودپرداز از این بانک برای تسهیل امور بانکی در شهرک بزرگ خانه اصفهان راه‌اندازی نمایند.
شهروندی از اصفهان