kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۳۷۷
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

آخرین اخبار از پارالمپیک 2020

 


رونمايي از تابلوفرش پارالمپيك در توكيو
مراسم رونمايي از تابلوفرش اهدايي كميته ملي پارالمپيك به سفارت ايران در توكيو دیروز در اين سفارتخانه برگزار شد. اين تابلوفرش توسط معلولان كهريزك بافته شده است. يك قطعه از اين فرش هم به كميته بين المللي پارالمپيك، شهرداري توكيو و همچنين به سفارت ژاپن در ايران تقديم مي‌شود. در مراسم دیروز مرتضي رحماني موحد سفير ايران در توكيو، محمود خسروي‌وفا رئيس كميته ملي پارالمپيك،‌هادي رضايي سرپرست كاروان ايران و... حضور داشتند. ابتدا رحماني دقايقي در اين مراسم صحبت كرد. علاوه‌بر او، «كنشيرو» رئيس دانشگاه ورزش توكيو هم كه سابقه سفر به ايران را دارد براي حاضران درباره ايران اظهار نظر كرد. در حاشيه اين مراسم همانند بازيهاي المپيك، نمايشگاه فرشهاي ورزشي با حضور ميهماناني از ژاپن و ايران برگزار شد. اين نمايشگاه شامل تابلو فرش‌هاي مربوط به جام جهانی ٢٠١٨ روسیه، جام‌جهانی ٢٠١٤ برزیل، جام جهانی ٢٠٠٢ کره جنوبی و ژاپن و... است. بخش پاياني مراسم به انجام ورزش زورخانه‌اي اختصاص داشت، در این بخش ضمن ارائه اشعاری در مدح امام حسین‌(ع) به مناسبت شب هفتم شهادت ایشان، یاد و خاطره سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی نیز گرامی داشته شد.
نظم و انضباط خوب کاروان ایران در توکیو
مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک در توکیو در شرایطی برگزار شد که نظم و انضباط در کاروان ورزشی ایران که مزین به نام سردار دل‌ها بود، موج می‌زد. کاروان ایران در مراسم روز سه‌شنبه با پرچمداری زهرا نعمتی ملی‌پوش تیر وکمان و نور محمد آرخی ملی‌پوش دوومیدانی در جایگاه هجدهم کشور رژه رفت. رنگ لباس کاروان ایران نوک مدادی بود و مردان با کت و شلوار نوک‌مدادی و پیراهن مشکی و زنان با مانتو و شلوار نوک مدادی و مقنعه مشکی و ماسک شبیه به پرچم ایران رژه رفتند. این نظم و انضباط از سوی کاروان ایران در دهکده مسابقات نیز مشاهده می‌شود.
مراسم رژه کاروان ایران افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک توکیو، مرتضی مهرزاد ملی‌پوش والیبال نشسته ایران مورد توجه زیاد قرار گرفت تا جایی که کمیته بین‌المللی پارالمپیک نیز تصویری از مرتضی مهرزاد، بلند قامت‌ترین پارالمپین، در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد.
آخرین گروه از کاروان ایران عازم توکیو شد
بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به طور رسمی افتتاح شد و کاروان ورزشی ایران برای شرکت در این رویداد بزرگ تاکنون در ۷ گروه عازم توکیو شده است. مهدی پوررهنما، اصغر عزیزی و رایحه شهاب در رشته پاراتکواندو به همراه عاطفه کشاورز و پیام خانلرخانی (مربیان پاراتکواندو)، اسلام جاهدی و شهلا بهروزی راد در پاراکانو به همراه مسعود مهدوی نیا (مربی) و حامد امیری، سجاد محمدیان، سیامک صالح فرج زاده و صادق بیت سیاح در پارادوومیدانی آخرین گروه از نمایندگان کاروان ورزشی ایران هستند که دیروز برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک عازم توکیو شدند. رقابت نمایندگان ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از امروز پنجشنبه با دیدار بسکتبال با ویلچر آغاز می‌شود و تا ۱۴ شهریور این رقابت‌ها ادامه خواهد داشت.
شمار ورزشکاران کرونایی 3 نفر شد
مسئولان کمیته برگزاری بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو دیروز اعلام کردند تست کرونای دو ورزشکار دیگر در دهکده بازی‌ها مثبت شده است، این در حالی است که سه‌شنبه هم یک ورزشکار دیگر نیز تست کرونایش مثبت شده بود.
فرهنگ‌‌سازی به سبک ژاپن
نخستین روز از بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو از صبح دیروز آغاز شد. یکی از اقداماتی که مسئولان برگزاری به دنبال اجرایی کردن آن هستند، فرهنگ‌‌سازی برای نسل جدید مردم ژاپن است. بر همین اساس کودکان ژاپنی در محل برگزاری مسابقات حاضر می‌شوند تا از نزدیک شرایط ورزشکاران دارای معلولیت را ببینند و با شرایط این ورزشکاران آشنا شوند.