kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۲۸۹
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹

اخبار کوتاه از فوتبال

 

ویسی آمد، نکونام رفت
مسئولان باشگاه فولاد با عبدالله ویسی برای لیگ بیست و یکم به توافق رسیدند و قرارداد همکاری امضا کردند.ویسی از بازیکنان و مربیان سابق تیم فولادخوزستان است که ۱۵ سال پیش، زمانی که در فولاد دستیار فرانچیچ بود، از او به عنوان نقش تاثیرگذار در قهرمانی فولاد نام برده می‌شد.ویسی که همچنین سابقه هدایت تیم‌هایی از جمله استقلال خوزستان، نفت مسجدسلیمان، سپاهان، صبای قم و خیبر خرم‌آباد را در کارنامه دارد، همراه با استقلال خوزستان موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر شده است و در سال ۹۰-۸۹ توانست سهمیه آسیایی را به همراه تیم صبای قم کسب کند. طی روزهای اخیر، جواد نکونام تنها گزینه اصلی هدایت تیم فولاد بود اما باشگاه به یک باره تغییر موضع داد و تصمیم به قطع همکاری با این مربی و آغاز همکاری با ویسی گرفت.
موافقت قطر با میزبانی بازی‌های عراق در انتخابی جام جهانی
تیم ملی فوتبال عراق در گروه نخست انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های ایران، کره جنوبی، امارات، لبنان و سوریه هم‌گروه است.عراق به خاطر ناآرامی‌های داخلی که دارد نمی‌تواند میزبانی بازی‌های خانگی خود را برعهده بگیرد و به همین خاطر از قطر درخواست میزبانی کرد.فدراسیون فوتبال قطر با درخواست عراقی‌ها موافقت کرد و به این ترتیب بازی‌های خانگی عراق در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر برگزار خواهد شد.تیم ملی فوتبال عراق در دیدار نخست خود در انتخابی جام جهانی ۱۱ شهریور میهمان کره جنوبی است و بعد از آن در ۱۶ شهریور میزبان ایران است و به این ترتیب این بازی حساس در قطر برگزار خواهد شد. تیم ملی فوتبال سوریه دیگر تیم این گروه هم برای آمادگی هر چه بیش‌تر حضور در انتخابی جام جهانی در قطر اردو زده است و قرار است که پنج‌شنبه هفته جاری دیدار دوستانه‌ای را با الجزایر برگزار کند البته سوریه اردن را به عنوان میزبان بازی‌های خود انتخاب کرده است.
شکوری از پرسپولیس استعفا داد
ابراهیم شکوری که با حضور سمیعی در باشگاه پرسپولیس حکم معاون اجرایی این باشگاه را دریافت کرده بود، از سمت خود استعفا داد.شکوری قرار است دوران سربازی را پشت سر بگذارد و به این منظور از سمت خود کناره‌گیری کرده است.
اخبار نقل و انتقالات
*محمدرضا حسینی،‌هافبک سپاهان پس از توافق با مدیران باشگاه سپاهان، قرارداد خود را به مدت سه سال با این تیم تمدید کرد. پیش از این شایعاتی مبنی جدایی او شنیده می‌شد که با تمدید قراردادش به این شایعات خبری پایان داد.
*علی نعمتی مدافع فصل گذشته تیم فوتبال پدیده مشهد، پس از مذاکره با مدیران باشگاه پرسپولیس با عقد قراردادی دو ساله به پرسپولیس پیوست.نعمتی پیش از این در باشگاه پدیده شاگرد یحیی گل‌محمدی بود.این دومین خرید پرسپولیس در فصل جدید است.
*ساسان حسینی، مهاجم فصل گذشته نفت مسجد سلیمان با قراردادی دو ساله به گل‌گهر سیرجان پیوست. حسینی ۲۲ ساله فصل گذشته عملکرد خوبی در نفت مسجد سلیمان داشت و با اینکه تیمش نتایج خوبی کسب نکرد، توانست ۸ گل به ثمر برساند و خودش را به عنوان یکی از پدیده‌های لیگ برتر مطرح کند.
*عارف رستمی، مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد با عقد قراردادی به مدت یک فصل به تیم ذوب آهن اصفهان پیوست. او سابقه حضور در تیم‌های جوانان و امید سایپا، نیروی زمینی تهران و خیبر خرم‌آباد را در کارنامه خود دارد و در فصل گذشته لیگ یک عنوان آقای گلی را به دست آورده بود.