kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۲۵۱
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹

جشنواره فیلم کوتاه تهران حضوری و آنلاین شد(اخبار ادبی و هنری)

مدیر امور جشنواره‌ها و امور استان‌های انجمن سینمای جوانان ایران گفت که از این به بعد برگزاری فیزیکی و آنلاین جشنواره فیلم کوتاه تهران شکل ثابت این رویداد می‌شود.

طیبه فلکیان مدیر امور جشنواره‌ها و امور استان‌های انجمن سینمای جوانان ایران درباره سازوکارهای سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد: سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با اندکی تفاوت نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌شود. همان‌طور که اطلاع دارید از دوره سی‌وهفتم جشنواره، به‌دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور به تغییر در شیوه برگزاری جشنواره شدیم و این اتفاق ناخوشایند و نامیمون را تبدیل به یک ویژگی دائم در شیوه برگزاری جشنواره کردیم.
وی با‌ اشاره به تغییر شیوه ارسال فیلم‌ها به جشنواره عنوان کرد: شیوه ارسال فیلم‌ها نیز تغییر کرد و برای دومین سال متوالی فیلم‌ها صرفاً در پورتال جشنواره بارگذاری شدند. استقرار پورتال جدید جشنواره به همین منظور انجام شده تا قابلیت ثبت‌نام و بارگذاری راحت‌تر و بهتر فیلم‌ها در سامانه وجود داشته باشد. در این دوره از پذیرش فیلم‌ها به‌صورت حضوری خودداری شد تا شرایط ثبت‌نام برای همه فیلم‌سازان کشور یکسان باشد.
فلکیان با مرور آمار آثار ارسال شده به دوره سی‌وهشتم افزود: در دوره سی و هشتم جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، مجموع آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره تعداد ۱۷۷۵ فیلم کوتاه است که به نسبت چهار سال گذشته بیشترین تعداد آثار را به خود اختصاص داده است. همچنین آثار رسیده به دبیرخانه به تفکیک تعداد ۱۱۶۵ فیلم داستانی، ۲۵۷ فیلم مستند، ۲۲۸ فیلم تجربی و ۱۲۵ فیلم پویانمایی هستند.
وی ادامه داد: جشنواره سی‌وهشتم به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود و در صورت مساعد بودن شرایط به‌صورت حضوری نیز برگزار خواهد شد. تجربه برگزاری حدود چهار دهه جشنواره نشان داد که گردهمایی و حضور فیلم‌سازان در هر سال، زمینه ارتقای سطح کیفی فیلم‌های دوره بعدی جشنواره را فراهم کرده است که این موضوع برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد. به عبارتی از این به بعد جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دو گونه حضوری و آنلاین برگزار خواهد شد و این ویژگی را به‌صورت ثابت حفظ خواهیم کرد. سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.