kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۲۳۹
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷

تحلیلگر صهیونیست: نصرالله معادله بازدارندگی را به قلب دریای مدیترانه رسانده است

کارشناسان صهیونیست با اشاره به خرید سوخت ایران توسط حزب‌الله لبنان ضمن اذعان به گسترش معادله بازدارندگی حزب‌الله تا دریای مدیترانه، گفته: آیا ارزش دارد که این رژیم برای مقابله نظامی با حزب‌الله، خطر کند؟

بنابر اعلام رسانه‌های صهیونیست، این رژیم از هر گونه تعرض به کشتی ایرانی حامل سوخت برای لبنان واهمه دارد. این رسانه‌ها می‎‌گویند، رژیم صهیونیستی می‌ترسد که در صورت هر گونه تعرض به این کشتی، در دام گرفتار شود و بهانه‌ای به حزب‌الله بدهد تا به صورت مستقیم وارد جنگ دریایی تهران و تل‌آویو شود. «یونی بن مناحیم» تحلیلگر صهیونیست نیز ضمن اذعان به گسترش معادله بازدارندگی حزب‌الله تا دریای مدیترانه، گفته: «آیا ارزش دارد که اسرائیل برای مقابله نظامی با حزب‌الله، خطر کند؟»
به اعتقاد این تحلیلگر، حزب‌الله پس از تثبیت معادله بازدارندگی در جنوب لبنان که با شلیک موشک صورت گرفت، در حال حاضر تلاش دارد که خود را به عنوان یک عامل مهم در هر گونه جنگ دریایی بین ایران و رژیم صهیونیستی شریک کند. به گزارش فارس، این تحلیلگر صهیونیستی خاطر نشان کرد، سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود نسبت به هر گونه حمله احتمالی رژیم صهیونیستی و آمریکا به کشتی ایرانی هشدار داد.