kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۲۳۷
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶

تشدید اعتصاب رانندگان قطار درآلمان پس از شکست مذاکرات

به دنبال بی‌نتیجه ماندن مذاکرات بین اتحادیه رانندگان قطار در آلمان با مقامات دولتی این کشور اعتصاب‌ها در این کشور تشدید شده و هزاران نفر از مسافران نیز سرگردان شده‌اند.

موضوع دستمزدهای رانندگان قطار در آلمان طی روزهای اخیر به یک چالش بین دولت و اتحادیه رانندگان قطار تبدیل شده است. هفته گذشته به دنبال عدم پذیرش افزایش دستمزدها رانندگان قطار وارد اعتصاب شدند. گفته می‌شد مذاکرات بین دو طرف ادامه دارد اما روز یکشنبه اعلام شد با توجه به بی‌نتیجه ماندن مذاکرت بین شرکت ملی راه آهن آلمان و اتحادیه رانندگان قطار برای افزایش دستمزدها اعتصاب در این بخش که از روز شنبه در حمل‌ونقل باری آغاز شده بود از صبح دیروز به بخش مسافربری گسترش یافته است.
تسنیم در این باره به نقل از روزنامه «دی ولت» آلمان نوشته، بعد از اینکه روز یکشنبه تلاش‌ها برای دستیابی به توافق بر سر افزایش دستمزدها بین اتحادیه رانندگان قطار آلمان و شرکت ملی راه آهن (دویچه بان) شکست خورد، رانندگان حمل‌ونقل مسافربری ریلی هم به اعتصاب‌های گسترده پیوستند. این اعتصاب‌ها بخصوص به حمل‌ونقل راه دور مربوط می‌شود و مسافران هم باید انتظار تاخیر و یا لغو سفر قطارها را داشته باشند.
منابع خبری در آلمان هم نوشته‌اند، تلاش شرکت ملی راه آهن
آلمان در روز یکشنبه برای جلوگیری از گسترش اعتصاب‌ها به بخش‌های مسافربری شکست خورد. این شرکت دولتی موافقت کرد درباره پاداش کرونا برای کارکنان اتحادیه رانندگان قطار آلمان وارد مذاکره شود. اما اتحادیه رانندگان قطار آلمان آن را «پیشنهادی دروغین» دانست و اعلام کرد که به اعتصاب‌های اعلام شده پایبند خواهد ماند.
«دویچه بان» اعلام کرده ارزیابی دقیق تاثیرات این اعتصاب‌ها تنها بعد از شروع آن امکان‌پذیر است. این دومین اعتصاب گسترده در جریان مذاکرات بین طرفین بر سر افزایش دستمزدها است. حدود دو هفته پیش هم اعتصاب‌های گسترده رانندگان قطار در آلمان ترددهای ریلی در این کشور را به مدت دو روز فلج کرد.