kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۲۱۳
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
یادی از شهید مدافع حرم حسین آقادادی

نتیجه لقمه حلال (حدیث دشت عشق)

 

شهید مدافع حرم حسین آقادادی، دوم فروردین 1353 در اصفهان متولد شد. هنوز جنگ تحمیلی تمام نشده بود که تصمیم گرفت به عنوان نیروی بسیجی به جبهه اعزام شود اما به خاطر سن کم پذیرفته نشد لذا با دست بردن در شناسنامه خود سنش را افزایش داد و ثبت‌نام نمود. هرچند به خاطر بی‌تابی مادر از شهادت و مجروحیت دو فرزند بزرگ‌ترشان با مسئول پایگاه صحبت کردند و درخواست کردند که او را برگردانند و همین طور هم شد.
در رشته مهندسی عمران تحصیل کرد و در گروه مهندسی 40 صاحب‌الزمان(ع) سپاه استخدام شد. به خاطر حسن خلق و انجام وظیفه چندین مرتبه به عنوان پاسدار نمونه معرفی شد. در آخرین ماموریت خود در کشور سوریه در منطقه دیرالزور پس از پنج روز خدمت خالصانه، طی یک حمله غافلگیرانه از سوی داعش در تاریخ 26 مهر سال 1396 به درجه رفیع شهادت دست یافت.
شهید مدافع حرم حسین آقادادی در بخشی از وصیت‌نامه‌اش خطاب به مادرش نوشته بود: «لقمه حلال پدر عزیزم حاج آقا رضا و دینداری شما اولاد پیغمبر باعث این شد که پذیرش حق و حقانیت برای ما آسان شود. و گمان نکنید که اگر من در این راه قرار نمی‌گرفتم تا ابد زنده بودم. ولی خدا می‌داند مرگ در رختخواب برایم بسیار دشوار است و همیشه از خداوند خواسته‌ام که شهادت را نصیبم نماید. راه من همان راه برادر شهیدم می‌باشد که او در ابتدای نوجوانی خون خود را تقدیم هدف والای خود نمود. پس خوشحال باشید که امانت‌های خود را به خوبی به خداوند بازگرداندید.»