kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۱۴۷
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶

ثبت رکورد جدید در بورس

رکورد ارزش معاملات خرد در سال ۱۴۰۰ دیروز در بازار سرمایه شکسته شد و به 11 هزار و 54 میلیارد تومان رسید.


به گزارش ایسنا، روند حرکت بازار سرمایه نسبت به سال گذشته و حتی ماه‌های ابتدایی سال جاری متعادل‌تر شده است و شاخص کل ارقامی را که در سقوط چشمگیر خود در سال ۱۳۹۹ از دست داده بود یک به یک پس می‌گیرد. به طوری که دیروز شاهد بودیم که شاخص کل بورس توانست از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد عبور کند و به یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد برسد.
از سوی دیگر، روز گذشته ارزش معاملات خرد شامل سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی شکسته شد و به 11 هزار و 54 میلیارد تومان رسید.
البته انتظار می‌رود بازار سرمایه در روزهای آینده با منطقه مقاومتی خود درگیر شود و احتمال افزایش عرضه ها نیز وجود دارد.
روز یکشنبه در برخی نمادهای دلاری مانند پتروشیمی و فلزات افزایش محسوس عرضه‌ها را شاهد بودیم. از سوی دیگر به واسطه رشدی که دلار در هفته‌های گذشته داشت، سهام‌های دلاری رشد خود را زودتر از سایر گروه‌ها آغاز کردند و بین ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد کردند. به همین دلیل احتمال استراحت آنها در روزهای آینده وجود دارد.
برخی کارشناسان اعتقاد دارند سهم‌های بزرگ مانند خودرویی‌ها، پالایشی‌ها و بانکی‌ها که رشد کمتری نسبت به سهام دلاری داشتند، دیروز با اقبال بهتری مواجه شدند و احتمالا طی روزهای آینده اقبال نسبی به سهام ریالی بازار است تا شکاف سهام دلاری و گروه‌های بزرگ جبران شود. اما اینکه شاخص کل بورس بتواند از منطقه یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار واحد عبور کند یا خیر به عوامل متعددی بستگی دارد، چراکه بازار به استراحت نیاز دارد و عوامل دیگری از جمله نرخ ارز، قیمت‌های جهانی نفت، مس، متانول و... روی بازار تاثیر‌گذار است.
گفتنی است شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران دیروز در یک روند رو به رشد با افزایش 15 هزار و 555 واحد به رقم یک ‌میلیون و 515 هزار و 479 واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش هفت هزار و 707 واحد به رقم 436 هزار و 25 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از شش میلیون و 86 هزار میلیارد تومان رسید.