kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۰۳۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱

خواندنی از ورزش ایران

 

*صبح جمعه عنوان شد علیرضا نجاتی به همراه دو فرنگی‌کار ملی‌پوش دیگر(حسین نوری و مهدی فلاح) اردوی تیم ملی را ترک کردند و بخاطر عدم برگزاری مسابقات انتخابی در آستانه مسابقات جام جهانی نروژ معترض شده‌اند که این شایعه توسط نجاتی رد شد. مهدی فلاح، فرنگی‌کار وزن ۹۷کیلوگرم ایران عنوان کرده بود شنیده علیرضا نجاتی بخاطر اینکه قرار است میثم دلخانی بدون معیارهای انتخابی به جای او در وزن ۶۳ کیلوگرم در جام جهانی حضور پیدا کند، ناراحت شده و اردو را ترک کرده است. نجاتی، فرنگی‌کار المپیکی ایران درخصوص شایعه قهر از تیم ملی و ترک اردو عنوان کرد: اصلا این مباحث مطرح نیست. بنده با هماهنگی کادر فنی از اردوی تیم ملی رفته‌ام و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.
*در شرایطی که اردوی تیم ملی کشتی آزاد با هدایت پژمان درستکار در خانه کشتی آغاز شد، یکی از مربیان تیم ملی به دلایل شخصی انصراف خود را اعلام کرده است.پژمان درستکار بعد از انتخابش به عنوان سرمربی، صادق گودرزی نایب قهرمان المپیک لندن را به عنوان دستیار خود برگزیده بود، اما طبق اعلام فدراسیون کشتی، او اعلام کرده به دلیل مشکلات شخصی و ابتلا به کرونا، توانایی حضور در اردوی تیم ملی را ندارد. بنابراین کادرفنی مصطفی میرعمادیان را به عنوان جایگزین صادق گودرزی به اردو دعوت کرده است. میرعمادیان یکی از مربیان تیم کشتی آزاد جوانان در مسابقات جهانی اخیر بود که با موفقیتی تاریخی و کسب 5 مدال طلا همراه شد.
* تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران -آذربایجان پر سابقه‌ترین تور در ایران محسوب می‌شود که برای دومین سال متوالی لغو شد. سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا، از مهر ۹۹ به نیمه اول سال ۱۴۰۰ منتقل شد و اکنون هم با توجه به اینکه اوضاع شیوع ویروس کرونا در ایران نه تنها بهبود پیدا نکرده بلکه بدتر هم شده است، بنابراین در سال ۲۰۲۱ هم برگزار نمی‌شود. البته برای اینکه این تور برای سال ۲۰۲۲ در تقویم اتحادیه جهانی ثبت شود، تا در صورت بهبود اوضاع برگزار شود، ایران با یک بدهی رو‌به‌رو است که ابتدا باید این بدهی تسویه و سپس ثبت‌نام انجام شود.
*طبق تصمیم مسئولان فدراسیون و کادرفنی تیم‌های ملی کاراته، ملی‌پوشان این رشته برای حضور پرقدرت در مسابقات جهانی امارات، در رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان روسیه شرکت خواهند کرد. رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان روسیه از تاریخ 11-9 شهریورماه در مسکو برگزار خواهد شد و تیم ملی کاراته کشورمان در هر دو بخش زنان و مردان در این مسابقات حضور خواهد داشت تا ملی‌پوشان قبل از مسابقات جهانی محک جدی بخورند. رقابت‌های جهانی کاراته از تاریخ 25 تا 30 آبان‌ماه در امارات برگزار خواهد شد و بر همین اساس مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌های ملی از روز دوشنبه- یک شهریورماه برگزار خواهد شد.