kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۰۱۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶

آمریکا ۱ فرد، ۴ شرکت و ۱ نفتکش را به بهانه حمایت از نیروی قدس سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا یک فرد، چهار شرکت و یک نفتکش را به بهانه حمایت از نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تحریم قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده چند فرد و شخص را به بهانه مشارکت در یک «شبکه قاچاق نفت» که از نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت می‌کند تحریم کرده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده افراد و شرکت‌های دخیل در یک «شبکه بین‌المللی قاچاق نفت» که از نیروی قدس سپاه حمایت می‌کنند را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.
اسامی ‌افراد و شرکت‌های تحریم‌شده به شرح زیر است:
* «محمود رشید الحسبی»،
تبعه عمان، به بهانه ارتباط با
نیروی قدس سپاه
* شرکت «نیمر اینترنشنال ال‌.‌ال.سی»، مستقر در عمان، به بهانه ارتباط با محمود رشید الحسبی
* شرکت Orbit Petrochemicals Trading LLC، مستقر در عمان به بهانه ارتباط با شرکت «نیمر اینترنشنال ال‌.‌ال.سی»
* شرکت Bravery Maritime Corporation، ثبت‌شده در لیبریا، به بهانه ارتباط با محمود رشید الحسبی
* شرکت Nimr International S.R.L،
مستقر در رومانی، به بهانه ارتباط با محمود رشید الحسبی
* نفتکش «Oman Pride»،
تحت پرچم لیبری به بهانه ارتباط با Bravery Maritime Corporation
طبق بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا در نتیجه اقدم تمامی دارایی‌های مربوط به این فرد و شرکت‌ها در قلمرو قضایی آمریکا مصادره می‌شوند و‌ اشخاص آمریکایی از انجام هرگونه مبادله با آنها منع می‌شوند.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در توییتر نوشت: «ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه اعضای یک شبکه بین‌المللی قاچاق نفت که پیوندهایی با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارد اعمال کرده است. ما به افشاگری و مختل کردن فعالیت‌های حامیان نیروی قدس ادامه
خواهیم داد».
آندریا‌ ام.گاکی، رئیس دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا با طرح اتهامات بی‌اساس علیه ایران مدعی شده شبکه‌ای که تحریم شده به ایران در دور زدن تحریم‌ها برای فروش نفت کمک کرده است.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دولت‌های مختلف آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف وضع کرده و جنگ اقتصادی را در دستور کار قرار داده‌اند. واشنگتن شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از این تحریم‌ها ملزم می‌کند.
«دفتر ‌تروریسم و اطلاعات مالی» وزارت خزانه‌داری یا «FTI» که در سال ۲۰۰۴ به‌عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه‌داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشورهای مخالف با سیاست‌های کلان واشنگتن، از جمله ایران به شمار می‌رود.  
یکی از مهم‌ترین اهداف و محورهای فعالیت «دفتر ‌تروریسم و اطلاعات مالی» را هدایت جنگ اقتصادی علیه ایران، ضربه ‌زدن به گروه‌های محور مقاومت و تبدیل کردن نظام مالی آمریکا به یک اهرم فشار علیه اقتصاد کشورهای ناهمسو با این کشور تشکیل می‌دهند. 
«سی‌ان‌ان» در گزارشی در سال ۲۰۱۰ «دفتر ‌تروریسم و اطلاعات مالی» را «اتاق جنگ ساکت» علیه ایران توصیف کرده و درباره آن نوشته است: «آنها در واقع، مسئول فلج کردن اقتصاد ایران هستند.» «سی‌ان‌ان» نوشته فعالیت‌های این دفتر معمولا بدون جار و جنجال انجام می‌شوند.
به گزارش فارس، تحریم‌های جدید آمریکا در شرایطی وضع شده‌اند که دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات وین زمینه‌های بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را
فراهم کند.