kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۹۹۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴

افزایش تعداد شهرهای قرمز کرونایی به 359 شهر

 


بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
به گزارش وبدا، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «از 22 تا ۲۳ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۹ هزار و ۷۰۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که چهار هزار و ۱۵۴ نفر از آنها بستری شدند. با این آمار مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۳۸۹ هزار و ۸۵ نفر رسید. همچنین ۷ هزار و ۲۵۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
متاسفانه در طول این مدت، ۴۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۷ هزار و ۲۰۸ نفر رسید.
خوشبختانه تا کنون سه میلیون و ۷۰۰ هزار و ۸۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
همچنین تا کنون ۲۷ میلیون و ۷۸ هزار و ۲۶۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
تا کنون ۱۴ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۵۹۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۸۱۳ هزار و ۶۲۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۸ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۲۲۶ دُز رسید. (در شبانه‌روز گذشته 524 هزار دز واکسن در سطح کشور تزریق شده است.) افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند. در حال حاضر نیز ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.»
گفتنی است، بر اساس آخرین رنگبندی اعلام شده توسط وزارت بهداشت، علاوه‌بر شهرهای قرمز قبلی که
336 شهر بود، از ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ شهرستان‌های زیر در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند: اهر، بستان آباد (آذربایجان شرقی)، اشنویه، چالدران (آذربایجان غربی)، نائین (اصفهان)، بدره، چرداول (ایلام)، باخرز، مه ولات (خراسان رضوی)، جاجرم، راز و جرگلان (خراسان شمالی)، رامهرمز، شوشتر، هندیجان (خوزستان)، سرخه (سمنان)، زابل، قصرقند (سیستان و بلوچستان)، ارسنجان (فارس)، کمیجان (مرکزی)، ارزوئیه، راور، رودبار جنوب، ریگان، فاریاب، قلعه گنج (کرمان)، لنده، چرام (کهگیلویه و بویر احمد).