kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۹۷۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶

روایتی از «مسیحیت صهیونیسم» در یک شبکه جهانی(اخبار ادبی و هنری)

فیلم مستند «مسیحیت صهیونیسم» به‌زودی آماده پخش از شبکه انگلیسی زبان پرس‌تی‌وی رسانه ملی می‌شود.

مریم فرهنگ، کارگردان مستند «مسیحیت صهیونیسم» که این روزها مراحل پایانی تولید این اثر را پشت‌سر می‌گذارد درباره ساخت مستند جدیدش گفت: این مستند ۳۰ دقیقه‌ای نگاهی دارد به فرقه‌ای از دین مسیحیت که به صهیونیسم معتقد است، پیروان این فرقه اعتقاد دارند که مسیح برای بار دوم به زمین رجعت خواهد کرد، اما شرط ماقبل این اتفاق مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های مقدس فلسطین و تشکیل یک حکومت یهودی است.
وی با‌ اشاره به محتوای مستند اضافه کرد: هدف از ساخت مستند «مسیحیت صهیونیسم» ارائه این حقیقت تاریخی است که صهیونیسم ارتباطی به دین ندارد و صرفا یک تفکر سیاسی است.
کارگردان مستند «مسیحیت صهیونیسم» همچنین گفت: در این مستند برای مخاطب انگلیسی زبان شبکه پرس‌تی‌وی تبیین می‌کنیم که مسیحیت صهیونیسم نیز دغدغه دین را ندارد بلکه می‌خواهد اهداف سیاسی خودرا به پیش ببرد و به بهانه دین مسیحیت،‌ اشغال فلسطین توسط یهودیان و تشکیل رژیم غاصب و جعلی اسرائیل را موجه جلوه دهد.
وی افزود: در این مستند تلاش می‌کنیم تا مخاطب را با تاریخچه، رویکردها، اهداف و عملکرد مسیحیت صهیونیسم و حامیان و مروجانش آشنا کنیم.
کارگردان شبکه پرس‌تی‌وی در پایان گفت: پژوهش در‌باره ساخت مستند «مسیحیت صهیونیسم» از دو ماه پیش آغاز شده و با تائید تحقیقات انجام شده کار تولید مستند که در قالب مستند آرشیوی و پژوهش‌محور ساخته می‌شود آغاز شد و هم اکنون نیز این مستند در حال انجام کارهای پایانی و تدوین است.
فیلم مستند «مسیحیت صهیونیسم» به زودی برروی آنتن شبکه پرس‌تی‌وی رسانه ملی خواهد رفت.