kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۹۰۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵

«علی سلیمانی» بازیگر بااخلاق و توانمند از میان ما رفت(اخبار ادبی و هنری)

کرونا باز هم یکی از هنرمندان توانمند و با اخلاق اما بی حاشیه، بی‌ادعا و متعهد را از ما گرفت.

«علی سلیمانی» هنرمندی که در عرصه بازیگری صاحب شخصیت و هویت بود و عموما در آثار فاخر و دفاع مقدسی نقش آفرینی می‌کرد، متأسفانه بعد از یک دوره بستری در بیمارستان براثر ابتلا به ویروس کرونا بامداد روز پنجشنبه ۲۱ مرداد سال 1400 در بیمارستان درگذشت.
پیکر مرحوم علی سلیمانی بازیگر فقید سینما، تئاتر و تلویزیون جمعه ۲۲ مرداد در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تهران به خاک سپرده شد. سید جواد هاشمی، بازیگر و از دوستان مرحوم سلیمانی در مراسم تشییع پیکر وی گفت: «خدا شاهد است که متوجه بودم علی دستش در دست مولاست چون بیست و پنج سال دیدم که چطور عشق مولا علی داشت. من به چشم خودم دیدم که علی ۲۵ سال عشق به حضرت علی(ع) را در نمایش «توبه نمی‌کنم» به تصویر می‌کشید و ۲۵ سال برای ایشان نمایش نذری اجرا کرد و ۲۵ سال چهل روز قبل از آغاز اجرای نمایش هرشب برای حضرت علی (علی) گریه کرد. مگر می‌شود علی (ع) دستش را نگیرد. من ۲۵ سال دیدم که به حضرت می‌گفت علی‌جان می‌خواهم جواب سلام تو را با قلبم بدهم و من دیدم که این ضربان قلب مدام داشت کندتر می‌شد.»
مرحوم علی سلیمانی 50 سال سن داشت؛ 10 آبان 1349 به دنیا آمد و فعالیت هنری خود را از اوائل دهه 70 آغاز کرده بود. وی در سینما، تئاتر و تلویزیون بازی می‌کرد. از مهم‌ترین آثاری که علی سلیمانی در آنها به ایفای نقش پرداخته بود می‌توان به «سفر به چزابه»، «وضعیت سفید»، «روشن‌تر از خاموشی»، «معمای شاه»، «داستان یک شهر»، «تنگه ابوقریب»، «اشنوگل»، «بی پولی» و ... اشاره کرد. آخرین سریال سلیمانی «وضعیت زرد» بود که به تازگی با رویکرد نقد سیاسی به برجام و دولت دوازدهم از شبکه سه سیما پخش شد. وی همچنین با بازی در فیلم کوتاه داستانی «لکه» با موضوع فتنه 88 در جشنواره عمار شرکت کرده بود و در این جشنواره تقدیر شده بود.
بخش ادب و هنر روزنامه کیهان نیز درگذشت مرحوم علی سلیمانی را به خانواده وی و مردم هنردوست ایران تسلیت عرض می کند.