کد خبر: ۲۲۳۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
سازمان جهانی بهداشت:

شمار مبتلایان به کرونا در جهان 4 ماه بعد به 300 میلیون نفر خواهد رسید

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داده در صورتی که تغییر چشمگیری در شیوه مقابله با کرونا صورت نگیرد، تا اوایل سال میلادی آینده (چهار ماه دیگر)‌، مجموع مبتلایان به کرونا در جهان از ۳۰۰ میلیون نفر فراتر خواهد رفت.


داده‌های وبگاه «ورلد امترز» نشان می‌دهد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا عصر دیروز از مرز 206 میلیون و 387 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 4 میلیون و 350 هزار نفر رسیده است. شیوع کرونای «دلتا» (هندی) در بسیاری از نقاط جهان نیز وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ای را ایجاد کرده است طوری که بر اساس گزارش‌ها در طول یک ماه گذشته در 98 درصد آمریکا وضعیت قرمز شده است. «تدروس ادهانوم » مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز با اشاره به تسریع شیوع انواع گونه‌های ویروس «کووید-۱۹» در جهان، هشدار داده در صورتی‌که در روش‌های مقابله با کرونا تغییر چشمگیری ایجاد نشود، احتمالاً تا اوایل سال ۲۰۲۲، مجموع مبتلایان به کرونا در جهان از ۳۰۰ میلیون نفر نیز فراتر خواهد رفت. وبگاه اطلاع‌رسانی «هیل» گزارش داده، «تدروس ادهانوم »تصریح کرد هفته گذشته تعداد موارد ثبت‌شده ابتلا به کرونا در جهان، تنها 6 ماه پس از عبور از ۱۰۰ میلیون نفر، از رقم ۲۰۰ میلیون نفر فراتر رفت و این در حالی است که مجموع آمار ثبت‌شده ابتلا به کرونا در جهان کمتر از مقدار واقعی است.