kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۷۷۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
سلیمی در تذکر شفاهی:

مجلس به سفرهای نجومی المپیک رسیدگی کند

 

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش مجلس سفرهای نجومی برخی از افراد به بازی‌های المپیک را مورد بررسی دقیق قرار دهند.
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی،گفت: روز گذشته مجلس تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی و پرداخت‌های نامتعارف را به تصویب رساند و جا دارد که مجلس به موضوع سفرهای نجومی هم ورود کند.
وی بیان کرد: در بازی‌های المپیک صرفاً ۶۵ ورزشکار اعزام شدند اما تعداد همراهان آنان ۱۸۸ نفر بودند و برخی از آنها حتی مربی یا حتی رئیس‌فدراسیون هم نبودند. عضو هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: در شرایطی که تیم ملی هندبال ایران به مسابقات المپیک اعزام نشده، رئیس‌فدراسیون هندبال به چه علت به محل برگزاری مسابقات رفته است؟ همچنین چه ضرورتی داشت که رئیس‌فدراسیون اسکی در المپیک تابستانه حضور یابد؟ علاوه‌بر این، رؤسای سابق فدراسیون‌های تنیس و دوومیدانی به چه علت به محل برگزاری این مسابقات اعزام شده‌اند؟ سلیمی ادامه داد: گفته می‌شود که وزیر ورزش و جوانان بادیگارد با خودش به این کشور برده و سؤال ما این است که چه تهدیدی در آن کشور برای وی وجود داشته که این کار را انجام داده است. وی اظهار داشت: رئیس‌فدراسیون شنا تا دو هفته پس از بازگشت ورزشکاران این رشته به کشورمان، با پول بیت‌المال در توکیو مانده و توکیوگردی کرده است؛ مجلس حتماً باید به این موضوع رسیدگی کند.
نماینده مردم محلات در مجلس با تأکید مجدد بر اینکه مجلس حتماً باید موضوع سفرهای نجومی را در دستور بررسی قرار دهد، گفت: از هیئت‌رئیسه مجلس تقاضا می‌کنم که به کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش مجلس دستور دهد تا این سفرهای نجومی که در بازی‌های المپیک امسال انجام شد، مورد بررسی قرار دهند.