kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۷۵۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸

وقتی پزشکیان «انفاق» را با باج دادن به آمریکا اشتباه می‌گیرد!(خبر ویژه)

نایب‌رئیس مجلس دهم مدعی شد مشکل تحریم با شعار و فحش دادن حل نمی‌شود.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با ایلنا و درباره سخنان رئیس‌جمهور در روز تحلیف پیرامون لغو تحریم‌ها، بیان کرد: حل این موضوعات با شعار نمی‌شود، نمی‌شود از این طرف فحش بدهیم و از آن طرف شعار بدهیم. البته من امیدوارم که بتوانند با دیپلماسی این موضوعات را حل کنند منتها دیپلماسی یعنی یک چیزی بدهید و یک چیزی بگیرید؛ تو نمی‌توانی فقط بگیری و هیچ چیزی هم نپردازی.
وی ادامه داد: اینکه همه حرف ما را آن‌ها بپذیرند و ما هیچ حرفی از آن‌ها نپذیریم، خب تا حالا نشده، این‌ها اجرا کنند که ببینیم شدنی است یا خیر؟ یعنی این‌ها بلد هستند و قبلی‌ها بلد نبودند که می‌شود گرفت ولی هیچ چیزی نداد. این چیزی است که باید منتظر بود و دید که چطور می‌خواهند بگیرند، ما هم دعا می‌کنیم که بتوانند بگیرند و ما هم یاد می‌گیریم.
وی اظهار داشت: توسعه یعنی رفتن، دیدن، ارتباط برقرار کردن، هماهنگ شدن و به هرحال یک چیزی دادن و یک چیزی گرفتن.
وی سپس با تحریف مضمون آیه‌ای از قرآن مدعی شد: خدا در قرآن می‌فرماید «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّی تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ» خوبی را نمی‌شود به دست آورد مگر اینکه یک چیز خوب را از دست بدهی تا در مقابل آن یک چیز خوبی را به دست بیاوری. اینکه تو بخواهی همه را بگیری و هیچ چیزی ندهی امکان‌پذیر و شدنی نیست، حداقل آن مقدار که من می‌فهمم شدنی نیست.
درباره این اظهارات گفتنی است اولاً آقای پزشکیان به اعتراف خودش، هیچ سررشته‌ و اطلاعی از مسائل سیاست خارجه ندارد و بنابراین فاقد حداقل صلاحیت درباره اظهارنظر در موضوعی است که اطلاعی از آن ندارد.
به عنوان مثال او دی 96 در اردبیل اظهار داشت: در زمانی که بنده نیز به عنوان عضو اکیپ مجلس [کمیسیون ویژه] در مورد برجام انتخاب شدم با مطالعه آن به معنای واقعی به دلیل تخصصی بودن بحث، زیاد متوجه قضایا نشدم چرا که در موضوعات غیرتخصصی همواره سعی می‌کنم ورود پیدا نکرده و اصراری نداشته باشم.
بنده فوق تخصص جراحی هستم اما هیچ وقت به خود اجازه نمی‌دهم در حوزه‌های دیگر پزشکی ورود پیدا کنم؛ در حالی که عده‌ای در آن مقطع احساس می‌کردند با خواندن دو کتاب می‌توانند کارشناس برجام باشند.همین غیرتخصصی عمل کردن ما کشور را به این شرایط عجیب و غریب رسانده است؛ به‌طوری که هیچ‌کس نیز نمی‌خواهد اشتباه خود و ورود غیرکارشناسی‌اش را در چنین موضوعاتی بپذیرد».
خب! کسی که در کل و با وجود شرکت در چهل روز جلسات بررسی برجام در کمیسیون ویژه، چیزی از آن سر در نیاورده، چطور به خود اجازه می‌دهد درباره سرنوشت برجام اظهارنظر کند یا برخلاف واقعیات ادعا کند مشکل تحریم با شعار و فحش حل نمی‌شود؟! آیا دولتی که وی عنوان وکیل‌الدولگی‌اش را در مجلس به دوش می‌کشد، توانست با دادن امتیازهای هنگفت برطرف کند یا در مسیری قرار گرفت که تحریم‌ها دو برابر شود و تعهدات ایران هم سرجای خود باقی بماند؟!
ثانیا آقای پزشکیان هنگام تصویب برجام نماینده مجلس بود و هنوز هم هست. آیا او و دولت متبوع وی، حقوق ایران در برجام را نقد کرده‌اند که اکنون مجددا مدعی می‌شود ایران باید امتیاز بدهد؟! پس تکلیف چک برگشتی برجام و امتیازات داده شده چه می‌شود؟!
و بالاخره درباره آیه‌ای که آقای پزشکیان تحریف و مصادره به مطلوب خود کرده، باید گفت این آیه به مناسبات اجتماعی و انسانی اشاره دارد که در آن انسان‌ها برای رسیدن به نیکی باید از مایملک شخصی خود انفاق کنند و با روحیه ایثارگری، در مدارج ایمان رشد کنند. این آیه چه دخلی به مسیر انحرافی باج دادن به دشمن و طلبکار و گستاخ‌تر کردن او دارد؟!
با منطق معوج و من‌درآوردی آقای پزشکیان، محمدرضا پهلوی و بن‌سلمان خائن(گاو شیرده آمریکا) که تمام منابع ملت‌های منطقه را برای غارت آمریکا و صهیونیست‌ها و انگلیس خبیث سپردند، مومن‌ترین(!) بندگان خدا بوده‌اند!
امثال آقای پزشکیان به جای این تحریف‌گری و توجیهات صد من یک غاز، باید عبرت‌های اعتماد به شیطان بزرگ را بازخوانی کنند و از تکرار آن اجتناب کنند وگرنه می‌شوند مصداق همان فرمایش امیر مومنان(ع) به ابوموسی اشعری که فرمودند «ان الشقی من حرم نفع ما اوتی من العقل و التجربه. همانا بدبخت کسی است که از سود عقل و تجربه‌ای که به او دادند، محروم شود».