kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۷۴۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
در صحن شورای شهر

مراسم تودیع شهردار سابق تهران برگزار شد

مراسم تودیع پیروز حناچی شهردار سابق تهران در صحن شورای شهر برگزار شد.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی شهردار سابق تهران در مراسم تودیع خود که صبح دیروز در جریان سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، با ارائه گزارش عملکرد شهرداری تهران گفت: کاهش واگذاری تراکم بدون برنامه و خارج از طرح تفصیلی در این دوره از مدیریت شهری محقق شد. مدیریت شهری دوره پنجم با بلند مرتبه‌‌سازی مخالف نبود چرا که یکی از عارضه‌ها در کلانشهرها کمبود زمین است و راه‌حل آن هم استفاده از ظرفیت بلند‌مرتبه‌‌سازی است اما مدیریت شهری دوره پنجم با بلند مرتبه ‌سازی بی‌برنامه مخالفت کرد و ضوابط بلند مرتبه ‌سازی را به تصویب رساند و آن را ابلاغ کرد. حناچی افزود: یکی از معضلات کلانشهرها به ویژه شهر تهران آلودگی هوا و ترافیک است و نمی‌توان جز کنترل آلاینده‌ها و توسعه فضای سبز راه‌حل دیگری برای حل معضل آلودگی هوا متصور شد. در این دوره تلاش کردیم میزان فضای سبز در داخل محدوده قانونی شهر را افزایش دهیم و موفق به انجام این کار هم شدیم. بسیاری از باغاتی که قرار بود در آن برج باغ ساخته شود امروزه به عنوان فضاهای عمومی در اختیار مردم قرار گرفته است. وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مترو اظهار داشت: توسعه حمل‌ونقل عمومی در این دوره در امتداد برنامه‌های پیشین بود. حدود ۴۰ کیلومتر طول مسیر و ۳۹ ایستگاه در این دوره به بهره‌برداری رسید.
شهردار سابق تهران ادامه داد: در افزایش میزان باز پرداخت به اخذ تسهیلات، بدهی خالص شهرداری را از جمله با چندین فقره برات کارت به مبلغ ۸۷۸ میلیارد تومان کاهش دادیم. در واقع ۶۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی شهرداری و ۵۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مطالبات شهرداری است. پس از اتمام صحبت‌هایی حناچی؛ مهدی چمران رئیس‌شورای شهر تهران با اهدای لوح و تابلو به وی از زحمات شهردار سابق در طول خدمتش در شهرداری قدردانی کرد.
گفتنی است، با رای اعضای شورای ششم شهر تهران، علیرضا زاکانی به عنوان شهردار جدید پایتخت انتخاب شده و تا پذیرش استعفای زاکانی از نمایندگی مجلس و تایید حکم وی از سوی وزارت کشور، علیرضا جاوید به عنوان سرپرست شهرداری تهران مشغول فعالیت خواهد بود.