kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۷۳۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴

شکایت از پسر ملکه انگلیس به جرم فساد اخلاقی!

یکی از شاکیان پرونده فساد اخلاقیِ سرمایه‌دار آمریکایی از شاهزاده انگلیسی، به اتهام اقدام غیراخلاقی علیه او در سن ۱۷ سالگی شکایت کرد.

«ویرجینیا گیوفر»، یکی از شاکیان قدیمی پرونده «جفری اپستین» (سرمایه‌دار سرشناس آمریکایی که متهم به سوءاستفاده از دختران نابالغ بود) از شاهزاده «اندرو» دوک یورک (فرزند سوم و دومین پسر ملکه الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ که در سال ۲۰۱۹ متهم شد با واسطه‌گری اپستین با یک دختر نوجوان ۱۷ ساله ارتباط جنسی داشته است) به اتهام تجاوز به او در سن ۱۷ سالگی شکایت کرد. گفته شده وکلای وی این شکایت را در دادگاه فدرال منهتن ثبت کردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گیوفر گفته است، شکایت من تحت عنوان قانون قربانیان کودک مطرح شده... از سوی آنها قاچاق و مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته‌ام. من شاهزاده ‌اندرو را به خاطر آنچه با من کرد، مسئول می‌دانم. افراد قدرتمند و ثروتمند نباید از مسئولیت اقدامات خود معاف باشند. امیدوارم قربانیان دیگر ببینند که نمی‌توان در سکوت و ترس زندگی کرد.
گفتنی است، در اواخر سال ۲۰۱۹، این پسر ملکه به «بی بی‌سی» گفته بود هرگز با گیوفر رابطه نداشته است. او اعلام کرد که هیچ خاطره‌ای از ملاقات با او ندارد و افزود، من کاملاً قاطعانه می‌توانم به شما بگویم که هرگز اتفاق نیفتاده است. این مصاحبه که قرار بود به بهبود وجهه پسر ملکه کمک کند از سوی رسانه‌ها یک «فاجعه» لقب گرفت. شاهزاده‌ اندرو به دنبال این مصاحبه مجبور به کناره‌گیری از وظایف سلطنتی خود شد.