kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۷۲۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳

اظهارات مهم دبیرکل عصائب اهل حق درباره نفوذ گسترده رژیم اسرائیل در عراق

 

سرویس خارجی-
دبیرکل جنبش «عصائب اهل حق» می‌گوید «دشمنی رژیم اسرائیل همچنان ادامه دارد و این رژیم مسئول نابودی عراق است». او سپس ضمن هشدار درباره نفوذ گسترده این رژیم در کشورش تاکید می‌کند که حق مقابله با رژیم صهیونیستی را برای مقاومت عراق محفوظ می‌داند.
رژیم‌های نامشروعی که با خطر انهدام و نابودی مواجه‌اند، از کوچکترین احتمالات و خطرها هم نمی‌گذرند و چون «نابودی» را پیش روی خود می‌بینند، برای نجات، دست به هر کاری می‌زنند. چنین رژیم‌های منفوری غالبا «پنهانی» کار می‌کنند و «مرموز»انَد. با «نفوذ» و «ترور» امورات را می‌گذرانند و...
با تولد داعش در عراق(که به قطع و یقین یکی از دست پرورده‌های همین صهیونیست‌ها بودند) یک اتفاق دیگر نیز افتاد و گروه‌های مقاومت از حالت بالقوه به حالت بالفعل رسیدند و تشکل پیدا کردند و خیلی زود روشن کردند که تنها برای سرکوبی داعش گرد نیامده‌اند بلکه هر اشغالگر و متجاوزی را دشمن می‌دانند و خود را ملزم به دفع آن می‌دانند و حتی این توانایی را دارند که، صاحبان چنین گروه‌های وحشی تکفیری را هم جای خود بنشانند.
«قیس خزعلی»، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق یکی از رهبران قدرتمند مقاومت عراق است که معتقد است، عراق به شدت از اقدامات رژیم آپارتاید صهیونیستی رنج می‌برد: «حملات رژیم صهیونیستی باعث شهادت شماری از جوانان مقاومت عراق شد، ولی ما حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌دانیم...ما در برابر دشمن صهیونیست خواهیم ایستاد؛ زیرا این رژیم، بزرگ‌ترین دشمن ملت‌های عرب و مسلمان است».
خزعلی با بیان اینکه «گروه‌های مقاومت عراق، بخشی از معادله بازدارندگی هستند که سید حسن نصرالله آن را مطرح کرده»، ادامه داد: «اسرائیل راکتورهای هسته‌ای عراق را بمباران کرد و مسئول تمام اتفاقات بد در این کشور است...این رژیم به خاطر عوامل مذهبی و عقیدتی دست از هدف قرار‌دادن عراق، برنخواهد داشت».
به گزارش فارس، خزعلی درباره نقش تل‌آویو در عراق اینطور ادامه داد که: «موساد در تلاش برای ترور برخی از شخصیت‌های الکتائب و سرایا السلام است تا آنها را به جنگ با یکدیگر بکشاند. حضور اسرائیل نه فقط در کردستان بلکه در عراق بیش از آن چیزی است که انتظارش می‌رود. اسرائیل پیشتر از طریق ابزارهایش در عراق فعالیت داشت؛ اما امروز آنها خودشان در عراق در چند استان حضور دارند.».
ترکیه و آمریکا فرقی ندارند
هر دو اشغالگرند
«نصر الشمری» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی نجباء اما در صفحه توئیتر خود به دولت آنکارا هشدار داده که مقاومت اسلامی در حفظ تمامیت ارضی عراق و مقابله با متجاوزان، هیچ تفاوتی بین اشغالگران ترکیه‌ای و آمریکایی قائل نیست. الشمری با اشاره به پیام‌های دیپلماتیک، تهدیدات و حملات به نقاط مختلف این کشور از جانب ترکیه، ادامه داد: «بهتر است که از قبلی‌هایشان [اشغالگران آمریکایی] در مورد بهایی که باید بابت این اقدام بپردازند، سؤال کنند».