kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۷۰۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴
دفتر رئیس‌ دولت تدبیر و امید:

مابه‌التفاوت تبدیل حق بیمه روحانی 353 میلیون تومان بوده است!

دفتر رئیس‌ دولت تدبیر و امید اذعان کرد که مابه‌التفاوت حق بیمه‌ای که حسن روحانی می‌بایست برای تغییر صندوق بازنشستگی خود به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می‌کرد، 353 میلیون تومان بوده است.

به گزارش ایسنا، این دفتر در اطلاعیه خود تاکید کرده که عدد 350 میلیون تومان حقوق ماهیانه که نماینده مورد نظر ادعا کرده، چنان بزرگ و اغراق‌آمیز است که بعید است کسی در کذب بودن آن تردید کند.
در این اطلاعیه همچنین تاکید شده که ادعاهای قبلی درخصوص پرداخت پاداش بازنشستگی به رئیس‌جمهور نیز فاقد صحت است و پیش از این روابط عمومی ریاست‌جمهوری در این باره توضیحاتی را منتشر کرده است؛ عدد 353میلیون تومان که در آن زمان در یک مکاتبه اداری مورد توجه قرار گرفته و سبب برخی سوءتفاهمات شده بود، نه پاداش بازنشستگی رئیس‌جمهور سابق بلکه مابه‌التفاوت حق بیمه‌ای بود که ایشان می‌بایست برای تغییر صندوق بازنشستگی خود به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می‌کرد.
چند روز قبل حسن نوروزی، نماینده مجلس، درباره بازنشستگی حسن روحانی با بیان اینکه کنترل‌کردن افزایش‌های بی‌رویه حقوق‌ها واجب است، گفته بود: اینکه رئیس‌جمهور برای بازنشستگی ماهی ۳۵۰ میلیون دریافت کند غلط است؛ اگر ۲۵ تا ۳۰ میلیون باشد‌اشکالی ندارد اما ۳۵۰ میلیون باید کاسته شود.
گفتنی است ماجرای حقوق‌های نجومی در دولت تدبیر و امید بارها مطرح شد و با انتقادات مردم مواجه گردید. در واکنش به همین موضوع، روز سه شنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح تحقیق و تفحص از حقوق‌های نامتعارف در دولت دوازدهم موافقت کردند. از 234 نماینده حاضر در صحن علنی و از 223 رای ماخوذه 211نفر از نمایندگان با این طرح موافقت کردند. این طرح هفت رأی مخالف و پنج رأی ممتنع داشت و همچنین 11 نماینده هم در رأی گیری حاضر نشدند.