kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۵۹۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
یادی از شهید مدافع حرم سجاد باوی

رزمنده‌ای که خارجی‌ها هم دوستش داشتند (حدیث دشت عشق)

 

امروز چهارمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم سجاد باوی است. این شهید، سال 1359 در كوت‌عبدالله متولد شد. آغاز جنگ در غرب آسیا و فتنه تکفیری‌ها اما تولد دوباره‌ای برای این جوان غیور و رادمرد خوزستانی بود. به گونه‌ای که با ‌اشتیاق و داوطلبانه راه مقابله با ظلم و ستم تروریست‌های داعشی را در پیش گرفت. سجاد باوی بارها به میدان نبرد با تکفیری‌ها رفت و سرانجام روز پنج‌شنبه 19 مرداد 1396 به فيض شهادت نائل آمد.
نادر برومند از فرماندهان شهید باوی درباره نحوه شهادت در گفت وگویی با کیهان گفته بود: «داعش ضد هوایی دولول بیست و سه میلیمتری که اگر به بتون شلیک می‌کرد تیرش از آن طرف بتون خارج می‌شد را رو‌به‌روی ما گذاشته بود و شلیک می‌کرد در آن لحظات سجاد باوی به کمک ما آمد، گفتم سجاد چرا آمدی؟ تو که سالمی برگرد، سجاد گفت نمی‌توانم، غیرتم به من این اجازه را نمی‌دهد که برگردم... تا روی زمین خوابید تک‌تیرانداز سجاد را زد و سی ثانیه نکشید که سجاد شهید شد.»
همرزمانش می‌گفتند: سجاد بخشی از غذای خودش و رزمنده‌ها را می‌برد و به کودکان سوری می‌رساند. از آنها دلجویی می‌کرد و با آنها مشغول صحبت می‌شد. سجاد حتی توانسته بود با تعدادی از نظامیان روسی که در سوریه مستقر بودند ارتباط حسنه خوبی برقرار کند طوری که آنها بعد از روبه‌رو شدن با خبر شهادت سجاد بسیار متاثر شده بودند.