kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۵۸۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
پنجره نقل‌وانتقالاتی بسته می‌شود؟

مهلت ٣٠ روزه فیفا به پرسپولیس برای پرداخت مطالبات کالدرون

کمیته انضباطی فیفا رای خود درباره پرونده شکایت کالدرون و خواکین سرمربی و مربی پرسپولیس را اعلام کرد.

کمیته انضباطی فیفا دیروز با ارسال ایمیل به این باشگاه، رای نهایی در مورد پرونده شکایت گابریل کالدرون سرمربی و خواکین آلبرتو دستیار وی در فصل نوزدهم را ابلاغ کرد.
در این حکم آمده: «به پرسپولیس دستور داده می‌شود مبلغ حقوق
۳۲۹ هزار و ۵۰۰ دلار به علاوه سود سالیانه به عنوان حقوق و مبلغ ۲۵۰ هزار دلار به علاوه سود سالیانه به عنوان غرامت به خاطر نقض قرارداد به کالدرون پرداخت کند. همچنین باشگاه پرسپولیس باید ۳ هزار و ۵۰۰ فرانک سوییس برای هزینه روند حکمیت به کالدرون و ۵ هزار فرانک سوییس به عنوان هزینه‌های نهایی به فیفا پرداخت کند. علاوه‌بر این باشگاه پرسپولیس باید مبلغ ۲۵ هزار فرانک سوییس به عنوان جریمه بپردازد.»
فیفا در رای خود، از روز ابلاغ (۱۸ مرداد) به پرسپولیس ۳۰ روز مهلت پرداخت داد تا این پرونده را تسویه کند. در صورتی که باشگاه پس از این
۳۰ روز مبالغ یاد شده را به صورت کامل پرداخت نکرده باشد، پنجره نقل و انتقال باشگاه تا روز پرداخت کامل بسته خواهد شد.
همچنین فیفا دیروز با ارسال ایمیلی جداگانه، در رای دیگر خود، به شکایت خواکین دستیار کالدرون اشاره کرد و نوشت: «باشگاه پرسپولیس طبق حکم فیفا باید ۵۵ هزار و ۳۸۱ دلار به عنوان حقوق به علاوه سود سالیانه و همچنین ۴۰ هزار دلار همراه با سود سالیانه به عنوان مبلغ غرامت بابت نقض قرارداد به این مربی اسپانیایی پرداخت کند. پرسپولیس موظف به پرداخت مبلغ ۳ هزار ۵۰۰ فرانک سوییس به این مربی و ۲ هزار فرانک سوییس به فیفا بابت هزینه دادرسی و ۱۰ هزار فرانک سوییس به عنوان جریمه است.»
گابریل کالدرون در زمان مدیریت محمدحسن انصاریفرد به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد اما به دلیل عدم دریافت مطالباتش، در نیم فصل لیگ هجدهم پرسپولیس را ترک کرد.