kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۴۷۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱
سومین بازدید از زندان طی 35 روز مسئولیت

حضور سرزده «اژه‌ای» در بندهای امنیتی زندان اوین و گفت‌و‌گوی چهره به چهره با متهمان

 

رئیس‌قوه قضائیه عصر جمعه با حضور در زندان اوین به مدت چند ساعت از بند‌های امنیتی و بازداشت موقت این زندان بازدید
کرد.
به گزارش خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین محسنی اژه‌ای عصر جمعه در بازدید سرزده از زندان اوین از بخش‌های مختلف این زندان به ویژه هر سه بند امنیتی آن (بند‌های دو الف- ۲۰۹- ۲۴۱) بازدید کرد و با برخی از متهمان بازداشت موقت به صورت چهره به چهره به گفت‌و‌گو پرداخت.
رئیس‌قوه قضائیه در مدت حضور خود در زندان اوین، عمدتاً با «متهمین بازداشت شده تحت قرار تامین» به صورت چهره به چهره دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
محسنی اژه‌ای به هنگام حضور در بند‌های امنیتی زندان اوین، تعداد روز‌های بازداشتی متهمان را از آنها جویا و در همین زمینه خواستار ارائه توضیحات لازم از سوی مقامات قضایی و ضابطین شد.
وی در گفت‌و‌گوی چهره به چهره با متهمین از نوع اتهام، مدت بازداشت موقت و شرایط بهداشتی و غذایی زندان سؤال کرد.
در جریان این بازدید تعدادی از متهمین تقاضا کردند به تنهایی با رئیس‌قوه قضائیه گفت وگو کنند که قاضی‌القضات در خلوت با آ‌نها به گفت‌و‌گو نشست.
رئیس‌قوه قضائیه در ادامه در مورد یکی از پرونده‌های مهمی که اخیرا تشکیل شده و 6 نفر بازداشتی دارد، با قاضی و کارشناسان پرونده که به فوریت به زندان دعوت شده بودند، به صورت تفصیلی به گفت‌و‌گو پرداخت.
محسنی اژه‌ای در پایان حضور در زندان به زندانبانان و نگهبانان توصیه کرد پیوسته خدا را ناظر و حاضر بر اعمال خود ببینند و مواظب باشند که حق کسی ضایع نگردد و به کسی ظلم نشود. بازدید سرزده از اوین سومین بازدید رئیس‌قوه قضائیه از زندان در سی و پنجمین روز خدمت در کسوت قاضی‌القضاتی بود.
محسنی اژه‌ای طی یک ماه شروع به کار در کسوت رئیس‌دستگاه قضا بار‌ها در جمع‌های مختلف مسئولین قضایی کشور به موضوع قرار بازداشت موقت اشاره کرده است.
این گزارش حاکی است رئیس‌قوه قضائیه در همین خصوص در جمع اعضای شورای عالی قضایی و یا با حضور در دادگستری شهر قدس دستور داد قرار بازداشت موقت تا آنجایی که ضرورت دارد صادر نشود و آن‌هایی هم که ضروری است با ملاحظه دقیق قانون باشد.
اژه‌ای خاطرنشان کرد: در این‌گونه موارد بازداشت موقت هم پرونده‌ها باید زودتر و سریع‌تر رسیدگی شود تا زمان بازداشت کمتر شود.