kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۲۵۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰

سی‌ان‌ان: رئيسی نه عقب‌نشینی می‌کند نه امتیازی به آمریکا می‌دهد(خبر ویژه)

گزارشگر شبکه سی‌ان‌ان تصریح کرد: ابراهیم رئيسی رئيس‌جمهور جدید ایران، کوچک‌ترین امتیازی به آمریکا نخواهد داد.

خبرنگار این شبکه که همزمان با مراسم تنفیذ ریاست جمهوری، از تهران گزارش می‌داد، گفت: قطعا ایران با این رئيس‌جمهور جدید به دنبال عقب‌نشینی نیست. من فکر می‌کنم این انتخاب، پیامدهای بسیار بزرگی خواهد داشت و همچنین قطعا تاثیر بزرگی روی آمریکا و حضور آن در منطقه خواهد داشت و نیز آمریکا با واکنش‌هایی در منطقه از سوی ایران روبه‌رو خواهد شد که شنیدنش بسیار جالب بوده است.
خبرنگار سی‌ان‌ان در ادامه تصریح کرد: ابراهیم رئیسی کسی است که تاکنون بیشتر به‌خاطر سیاست‌های داخلی‌اش در ایران و بیش‌تر به عنوان رئيس قوه قضائیه شناخته شده است. وی در این جایگاه بسیار سختگیر بوده است. از نقش وی بسیار حمایت شده و بعد از انتخابات، تجمعاتی در حمایت از رئيسی در ایران برگزار شد و افراد زیادی بودند که از عملکرد رئيسی به عنوان رئيس قوه قضائیه تمجید کردند. وی بعد از انتخابات تاکید کرد ایران قرار است سیاست خارجی بسیار قاطعی نیز داشته باشد.
خبرنگار سی‌ان‌ان در ادامه خاطرنشان کرد: رئيسی گفته است که قرار است ایران سیاست خارجی بسیار فعال و پویایی داشته باشد و قطعا کوچک‌ترین امتیازی به آمریکا نخواهد داد. این بسیار جالب است، چرا که او این سخنان را در نخستین نشست خبری بعد از انتخاب به سمت ریاست جمهوری بیان کرد. همچنین زمانی که از وی سوال شد آیا ملاقاتی با جو بایدن، برگزار خواهد کرد؟ صراحتا گفت «نه». هیچ توضیحی نداد و هیچ حرف دیگری نزد، فقط گفت نه، چنین اتفاقی نخواهد افتاد.
مسلما ایرانی‌ها درخصوص توافق هسته‌ای ایران موضع سرسختانه‌ای دارند. طرفین گفت‌وگو هنوز اختلافات زیادی بر سر برخی مسائل معین دارند و برای دستیابی به توافق تلاش می‌کنند. اما تا جایی که به تنش‌ها در این منطقه، به‌ویژه بین ایران و آمریکا مربوط است، قطعا ایران با این رئيس‌جمهور جدید به‌دنبال عقب‌نشینی نیست.