kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
وزیر خارجه عمان در دیدار با ظریف:

به همکاری با دولت جدید ایران ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه عمان در دیدار با همتای ایرانی خود با بیان این‌که سیاست سلطنت عمان گسترش همکاری‌ها با ایران است، گفت: این رویکرد در برنامه‌های سلطان هیثم است و به همکاری با دولت جدید ایران ادامه خواهد داد.

بدر بن حمود البوسعیدی، وزیر خارجه سلطنت عمان که برای حضور در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده، ظهر سه‌شنبه با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.
ظریف در این ملاقات ضمن تمجید از روابط متمایز جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان و تلاش‌های طرفین در ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه بر استمرار این روند در دولت آیت‌الله رئیسی تأکید و سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران و دولت آینده در گسترش روابط با همسایگان را تبیین کرد.
بدر البوسعیدی نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های هشت ساله وزیر امور خارجه کشورمان در گسترش روابط دوجانبه با عمان اظهار داشت: سیاست سلطنت عمان گسترش همکاری‌ها با ایران است و این رویکرد در برنامه‌های سلطان هیثم سلطان عمان در استمرار دیدگاه سلطان فقید عمان می‌باشد و به همکاری با دولت جدید ایران ادامه خواهد داد.
 وی گفت: سلطنت عمان تمام تلاش خود را برای نزدیک کردن دیدگاه‌های کشورهای منطقه برای تقویت عنصر گفت‌وگو به کار خواهد گرفت.
به گزارش فارس، این نخستین سفر بدر البوسعیدی پس از تصدی به سمت وزیر خارجه است. ظریف به مناسبت عید سعید قربان تلفنی با همتای عمانی خود گفت‌وگو کرده بود.
وی همچنین اردیبهشت در سفری به چند کشور منطقه به مسقط رفت و با همتای عمانی دیدار و به گفت‌وگو پرداخت.