kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۱۸۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳

توکیو 2020


نتایج ایران در روز دوازدهم المپیک
در دوازدهمین روز از بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ ورزشکاران ایرانی در دو رشته وزنه برداری و کشتی مسابقه دادند. در این روز طلسم ۹ روز بی‌مدال ماندن کاروان ایران شکسته شد و محمدهادی ساروی در کشتی فرنگی صاحب مدال برنز شد. همچنین محمدرضا گرایی نیز به فینال وزن ۶۷ کیلوگرم رسید تا سومین مدال ایران هم قطعی شود.
البته در وزنه‌برداری علی‌هاشمی در یک ضرب در رده پنجم قرار گرفت و در دو ضرب اوت شد تا شانس مدال برای نخستین وزنه‌بردار ایرانی از دست برود.علی‌هاشمی در رقابت‌های دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه برداری بازی‌های المپیک در پایان حرکت یکضرب رکورد ۱۸۴ را به ثبت رساند و در رده پنجم قرار گرفت.هاشمی ‌در یک ضرب در حرکت اول وزنه ۱۷۷ کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت دوم وزنه ۱۸۱ کیلوگرم را نیز توانست با موفقیت بالای سر ببرد. نماینده ایران در حرکت سوم ۱۸۴ کیلوگرم را مهار کرد و به کار خود در یک ضرب پایان داد. او در حرکت دوضرب ابتدا دو بار وزنه ۲۲۶ کیلویی را‌ انداخت و بار سوم هم موفق به مهار وزنه ۲۲۸ کیلویی نشد تا از دور رقابت‌ها حذف شود و شانس کسب مدال را از دست بدهد.
برنامه ورزشکاران ایران در روز سیزدهم
آزادکاران ایران در روز سیزدهم المپیک ۲۰۲۰ توکیو کار خود را آغاز می‌کنند. حسن یزدانی که شانس اصلی کسب مدال طلا برای کاروان ایران است امروز روی تشک می‌رود. رضا اطری نیز دیگر ملی‌پوش کشتی آزاد برابر رقبای خود قرار می‌گیرد. همچنین محمدرضا گرایی برای کسب مدال طلای المپیک مسابقه حساسی خواهد داشت. گرایی از حدود ساعت۱۵ و ۱۰ دقیقه در فینال وزن ۶۷ کیلوگرم فرنگی برابر رقیب اوکراینی قرار می‌گیرد. او آخرین فرنگی‌کار ایران در بازی‌های توکیو است.
علاوه‌بر کشتی، دومین و آخرین نماینده وزنه‌برداری ایران هم روی تخته می‌رود تا شانس خود را برای کسب مدال امتحان کند. علی داودی، آخرین ملی‌پوش وزنه برداری ایران از ساعت ۱۵ و ۲۰ دقیقه در گروه A دسته مثبت ۱۰۹ کیلوگرم روی تخته می‌رود و با هفت وزنه‌بردار دیگر رقابت می‌کند.در این دسته لاشا تالاخادزه با رکورد ورودی ۴۶۰ کیلوگرم در این وزن یکه تازی می‌کند. داودی با ورودی ۴۴۲ کیلوگرم پس از تالاخادزه بیشترین رکورد ورودی را دارد.