kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۰۶۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵

نوزدهمین رویداد فرهنگی «عطر سیب» در محرم برگزار می‌شود(اخبار ادبی و هنری)

 

سخنگوی نوزدهمین رویداد فرهنگی «عطر سیب» از برگزاری این رویداد از
۱۱ تا ۱۷ مردادماه در میدان امام حسین(ع) خبر داد.
سعید صدرائیان افزود: اجرای این رویداد فرهنگی از سال ۱۳۸۱ توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آغاز شده و هدف از برگزاری آن ایجاد بستری برای عرضه اقلام و اجناس مورد نیاز هیئت‌های مذهبی‌ که در ماه‌های محرم و صفر به اجرای مراسم می‌پردازند، است. شهرداری تهران با اجرای این برنامه می‌تواند سیاست‌های کلان شهری را نیز منتقل کند؛ سیاست‌هایی در حوزه محیط‌زیست، تفکیک زباله، ‌ترافیک، فضاسازی شهری و آموزش پروتکل‌های بهداشتی که از طریق آموزش و تعیین ضوابط برای توزیع اقلام انجام می‌شود.
وی در ادامه به تشریح بخش‌های مختلف «عطر سیب» پرداخت و گفت: اهدای بن خرید اقلام به هیئت‌ها، عرضه اقلام و محصولات مورد نیاز هیئت‌ها، عرضه خدمات به هیئت‌ها و معرفی استارت‌آپ‌های هیئت بخش‌های مختلف «عطر سیب» خواهد بود. همچنین مراسم و آیین‌های محرم در طول برگزاری برنامه در میدان امام حسین(ع) اجرا خواهد شد.
سخنگوی نوزدهمین رویداد فرهنگی «عطر سیب» با بیان اینکه بن خرید به هیئت‌هایی تعلق می‌گیرد که در سازمان تبلیغات اسلامی به ثبت رسیده باشند، اضافه کرد: مجموعاً بیش از ۱۳ هزار هیئت مذهبی در شهر تهران به ثبت رسیده که مسئولان این هیئت‌ها می‌توانند با مراجعه به سازمان تبلیغات اسلامی و ثبت‌نام از طریق لینک http://yun.ir/xs48t درخواست دریافت بن خرید خود راثبت کنند.
وی تصریح کرد: پرچم و کتیبه هیئت، اقلام بهداشتی و ماسک، مواد غذایی، تجهیزات برقی و صنعتی، محصولات فرهنگی، لوازم یک‌بار مصرف، لوازم آشپزخانه و تجهیزات صوتی و الکترونیکی هیئات اقلامی‌است که در رویداد فرهنگی «عطر سیب» عرضه می‌شود و برای جلوگیری از ازدحام و کاهش مراجعه حضوری، بخش قابل توجهی از سفارش‌ها از طریق سایت و به‌صورت مجازی انجام خواهد شد.