kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۰۶۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴

نامه وزیر بهداشت به رهبر انقلاب درباره خیز جدید کرونا و ضرورت تعطیلی2 هفته‌ای

 

وزیر بهداشت در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشت: شاید دو هفته تعطیلی جدی و برخورد محکم با شکستن پروتکل‌ها بتواند تا حد قابل توجهی از چرخش ویروس و بار بیمارستان‌ها و فشار نفس‌گیر بر همکاران ما بکاهد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کیانوش جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، با تایید این نامه و متن آن گفت: وزیر بهداشت در این نامه تاکید کرده ضروری است شرایط مراکز درمانی در شورای عالی امنیت ملی مطرح گردد.
وزیر بهداشت در بخشی از این نامه خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشته است: «در این خیز کرونا اگر تخت هم داشته باشیم نفر نداریم، مستهلک شدن و تخریب مستمر نیروی انسانی و زیرساخت‌های بخش سلامت نزدیک است و اگر خدای ناکرده رخ دهد فاجعه‌ای عظیم و غیر قابل جبران است.» سعید نمکی در بخش دیگری از این نامه آورده است:«در این ایام گذار مداخله جدی حضرتعالی و به صحنه آوردن کلیه امکانات کشور برای مقابله جدی با این موج ویرانگر ضروری است. هر لحظه دیرتر تصمیم بگیریم ابعاد فاجعه وسیع‌تر و آوار آن بر دوش کشور سنگین‌تر خواهد شد.»
وزیر بهداشت افزوده است:« شاید دو هفته تعطیلی جدی و ایستادگی و به کارگیری نیرو‌های نظامی و انتظامی و برخورد محکم با شکستن پروتکل‌ها بتواند تا حد قابل توجهی از چرخش ویروس و بار بیمارستان‌ها و فشار نفس‌گیر بر همکاران ما بکاهد.»