kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۰۵۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱

گزارش خواندنی شبکه المسیره درباره عملیات شگفت‌انگیز البیضاء

شبکه المسیره در گزارشی اعلام کرده انقلابیون یمن در جریان عملیات «النصر المبین» آنچه عملیات « النجم الثاقب» ائتلاف سعودی نامیده می‌شد را درهم شکستند و تسلیحات گسترده، به کارگیری عناصرالقاعده و داعش و حمایت هوایی گسترده هم راه به جایی نبرد.

 

سرویس خارجی-

ارتش یمن به تازگی مرحله دوم عملیات «النصر المبین» برای آزاد‌سازی استان البیضاء را با موفقیت به پایان رسانده است. شبکه المسیره در این راستا گزارشی خواندنی منتشر کرده و نوشته: «عملیات النصر المبین، دنیا را شگفت زده کرد و داعش و القاعده به عنوان سلاح ائتلاف سعودی را به عنوان ادواتی شکننده ظاهر ساخت. عملیات موسوم به «النجم الثاقب» (عملیات مزدوران سعودی) در برابر شهاب قهرمانان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن افول بلکه سوخت و محو شد...این عملیات منجر به آزاد‌سازی «الصومعه»، «الزاهر»، «ناطع» و «نعمان» شد و هر آنچه در جریان عملیات «النجم الثاقب» از سوی دشمن تدارک دیده شده بود و با وجود پشتیبانی شدید ائتلاف سعودی و به کار گرفتن همه عناصر القاعده و داعش و شبه نظامیان «هادی»، این عملیات شکست خورد و ضربه مهلکی به ائتلاف سعودی وارد شد».
شکست ائتلاف فقط در 8 روز
طبق این گزارش، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و ساکنان استان البیضاء، برای آزاد‌سازی مناطق تحت کنترل شبه نظامیان و تروریست‌های القاعده و داعش، مدت زمان زیادی وقت نگذاشتند و طی هشت روز نیروهای صنعا از موفقیت مرحله دوم عملیات النصر المبین خبر دادند که طی آن مناطق نعمان و ناطع در استان البیضاء آزاد شد. المسیره تاکید کرده که مساحتی بالغ بر 380 کیلومتر مربع در مرحله دوم این عملیات آزاد شد و 160 عنصر تکفیری کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند و دهها نفر از گروه‌های تکفیری به اسارت درآمدند. علاوه‌بر آن ده‌ها خودرو و نفربر وتجهیزات زرهی منهدم و مقادیر زیادی سلاح به غنیمت گرفته شد.
در این گزارش همچنین می‌خوانیم: «در جریان این عملیات برای اولین بار نیروهای صنعا از سلاح جدید رونمایی کردند و آن را عملیاتی کردند به طوری که در صحنه‌های پخش شده یکی از رزمندگان انصارالله در حال شلیک این سلاح جدید به نمایش درآمد. عملیات النصر المبین به نیروهای زمینی محدود نشد و یگان پهپادی با 19 عملیات شناسایی و جنگی مواضع داعش و القاعده را درهم کوبید و یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هم 13 عملیات انجام دارد و از موشک‌های «بدر» و «سعیر» استفاده کرد».
خبرگزاری تسنیم هم به نقل از المسیره نوشته: «صحنه‌های عملیات النصر المبین نشان می‌دهد که اگر عنایت خداوند نبود و شجاعت و عزم راسخ نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی، عملیات النجم الثاقب موفق می‌شد، اما خداوند خواست که ماهیت ارتباط ائتلاف سعودی با القاعده و گروه‌های تکفیری آشکار شود. گروه‌هایی که این ائتلاف مدعی مبارزه با آنهاست اما آنها را برای اهداف خود به کار می‌گیرد. همان گروه‌های که آمریکا بهانه اقدامات خود در یمن را این گروه‌ها می‌داند».