kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۰۳۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
وزیر جهاد کشاورزی:

ارز 4200 تومانی نهاده‌های دامی با کار کارشناسی برداشته شود

وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرد ارز چهار هزار و 200 تومانی از نهاده‌های دامی برداشته شود.

کاظم خاوازی با حضور در یک برنامه تلویزیونی بیان کرد: به عنوان یک کارشناس؛ با تجربه‌ای ۱۵ماهه معتقدم ارز چهار هزار و 200 تومانی باید از روی نهاده‌های دامی با تیزهوشی و کار کارشناسی دقیق برداشته شود. پیشنهاد این اتفاق را چندین بار در دولت مطرح کردیم و تمام جوانب را طوری دیده بودیم که به مردم هم آسیب نرسد، اما در این خصوص باید سطحی بالاتر از دولت تصمیم بگیرد.
وی افزود: برای مثال شورای عالی اقتصادی می‌تواند به این موضوع ورود کند؛ وجود ارز ۴۲۰۰تومانی برای تمام مدیران گرفتاری ایجاد کرده است.
پاسخ به وزارت نیرو
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص مطلبی نقل شده از وزیر نیرو مبنی بر برداشت ۹۲ هزار هکتاری شلتوک در استان خوزستان توضیح داد: شلتوک‌کاری در این استان به میزانی که گفته شده نیست؛ متوسط سطح زیر کشت شلتوک کاری در خوزستان حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار هکتار در سال‌های گذشته بوده است، حال دولت و استانداری خوزستان این اقدام را ممنوع کرده و وزارت جهاد هم هیچ‌گونه امکاناتی به شلتوک‌کاران این استان ارائه نکرده، فقط آنها را تشویق کردیم که محصول زیر کشت خود را تغییر دهند، منتهی تغییر محصول کشت، ارتباط مستقیم با اقتصاد کشاورز دارد.
خاوازی یادآور شد: بر اساس اطلاعاتی که داریم حدود ۷۰ هزار هکتار سطح زیر کشت برنج در خوزستان قرار دارد و به استناد عکس‌های ماهواره‌ای، ۷۷ هزار هکتار سطح زیر کشت برنج شناسایی شده، حال اگر دولت‌ها بخواهند یک کشت را از استانی حذف و کشت دیگری جایگزین آن کنند باید ماه‌ها هزینه تفاوت و تبدیل آن را پرداخت نمایند و این هزینه هم میلیاردی خواهد بود.