kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۰۱۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
آلکنو: هیچ کسی فکر این نتیجه را نمی‌کرد

حذف زودهنگام از المپیک توکیو رویای والیبال نقش بر آب شد!

در ادامه نتایج ضعیف کاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیک 2020 توکیو، این بار نوبت به والیبال رسید که وداع زودهنگام با این مسابقات داشته باشد.

 

سرویس ورزشی-

در دهمین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو، تیم ملی والیبال کشورمان عصر دیروز با شکست مقابل ژاپن از صعود بازماند تا رویای این تیم برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر مسابقات المپیک نقش بر آب شود. تیم ملی والیبال ایران در شرایطی که استارت امیدوار‌کننده‌ای در المپیک توکیو داشت و توانست در گام اول لهستان مدعی را از پیش رو بردارد و در گام دوم ونزوئلا را به راحتی شکست دهد، در ادامه دو شکست مقابل کانادا و ایتالیا را متحمل شد تا کارش برای صعود به دور یک چهارم نهایی به بازی آخر مقابل ژاپن بکشد.
ژاپنی‌ها هم از 4 بازی قبلی خود دو برد برابر کانادا و ونزوئلا کسب کردند، شرایطی مشابه ایران داشتند و همین موضوع باعث شد تا فقط یکی از این دو تیم شانس صعود به جمع 8 تیم برتر المپیک را داشته باشند. در آخرین بازی گروه A ایران و ژاپن از ساعت 15:10 به وقت تهران در یک نبرد فوق حساس و یک جنگ تمام عیار آسیایی به مصاف هم رفتند؛ دیداری که برنده آن می‌توانست صعود خود را به عنوان تیم سوم از این گروه قطعی کند.
در ست اول دو تیم امتیازات را نزدیک بهم پیش بردند و رقابت نزدیکی داشتند اما در امتیازات پایانی این ژاپنی‌ها بودند که با اشتباهات کمتری کار را پیش بردند و در نهایت ست اول را ۲۵ بر ۲۱ به سود خود خاتمه دادند.
در دست دوم بازهم شرایط برای دو تیم کاملا برابر و با یک امتیاز فاصله پیش رفت که در برخی لحظات ژاپن پیش بود اما در امتیاز ۱۶ این ایران بود که در زدن سرویس و دفاع بهتر عمل کرد و با دو امتیاز اختلاف پیش افتاد تا ژاپنی‌ها ناچار به گرفتن وقت استراحت شوند.در ادامه خوش شانسی هم به کمک ایران آمد و ضربه کاظمی در برخورد با دست دفاع حریف هر چند به بیرون رفت اما به امتیاز برای ایران تبدیل شد تا اختلاف به سه امتیاز برسد اما حریف دست‌بردار نبود و برای رسیدن به ایران تلاش زیادی کرد.
با این حال ملی‌پوشان کشورمان ۲۲ بر ۱۸ از حریف پیشی گرفتند و در نهایت ست دوم را با دفاع روی تور عالی و به حداقل رساندن اشتباهات با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود خود خاتمه دادند تا دو تیم در ست شماری به عدد یک برسند.
ملی‌پوشان ایران که از پیروزی در ست دوم روحیه و انرژی خوبی گرفته بودند در شروع ست سوم برتری را آغاز کردند و ۱۰ بر ۷ هم از حریف پیش افتادند. اما در ادامه ژاپنی‌ها توانستند با مهار چند توپ «مرده» به بازی برگردند و ۱۶ بر ۱۴ از ایران پیش بیفتند تا الکنو ناچار به گرفتن وقت استراحتی فنی شود.
در ادامه ژاپنی‌ها بازهم پیش افتادند اما در امتیاز ۲۰ دو تیم مساوی شدند و رقابت نزدیک آنها ادامه داشت و در امتیاز ۲۴ هم مساوی پیش رفتند و این روند تا امتیاز ۲۹ ادامه داشت اما ملی‌پوشان ایران توانستند با عملکردی بهتر ۳۱ بر ۲۹ این ست را از حریف ببرند.
ست چهارم با برتری ژاپنی‌ها همراه شد و این تیم تلاش زیادی کرد تا فاصله اش با ایران را زیاد کند که در اکثر لحظات به هدفش رسید و تا امتیاز ۱۷ بر ۱۴ هم از شاگردان الکنو پیشی گرفت. در مقابل ملی‌پوشان کشورمان هم تلاش کردند اختلاف را کم کنند و اجازه ندهند کار
به ست پنجم کشیده شود.
ملی‌پوشان ایران که پنج امتیاز از حریف عقب افتادند توانستند در امتیاز ۲۰ به ژاپن برسند اما در ادامه ژاپنی‌ها اختلاف امتیاز را بیشتر کردند و در نهایت ۲۵ بر ۲۲ این ست را به سود خود خاتمه دادند تا کار به ست پنجم کشیده شود. در ست پنجم ایران امتیازات ابتدایی را از دست داد و هر چند توانست در امتیازات پایانی اختلاف را کم کند اما در نهایت ۱۵ بر ۱۳ مغلوب ژاپن شد و از دور مسابقات کنار رفت.
آلکنو: هیچ کسی فکر این نتیجه را نمی‌کرد
آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال پس از حذف تیم ملی والیبال از مسابقات المپیک توکیو گفت: هیچ کسی فکر این نتیجه را نمی‌کرد و کسی هم این نتیجه را نمی‌خواست.او تاکید کرد: خواهش می‌کنم بازیکنانم را مورد غضب قرار ندهید. آنها هر چه در توان داشتند انجام دادند و تمام تلاش خود را انجام دادند تا بهترین نتیجه را کسب کنند. آلکنو در ادامه جواب سؤالات را نداد و محل مصاحبه را ترک کرد.
وعده‌هایی که محقق نشد
حداقل انتظار از والیبال صعود از مرحله گروهی بود ولی این اتفاق رخ نداد. با نتایجی که در المپیک رقم خورد به احتمال زیاد شاهد قطع همکاری فدراسیون والیبال با آلکنو خواهیم بود؛ مربی‌ای که ماهیانه حدود ۵۰ هزار دلار از فدراسیون والیبال گرفت تا رتبه دوازدهمی جام ملت‌ها و پنجمی در گروه ۶ تیمی مقدماتی المپیک را به ارمغان آورد!
جالب اینکه داورزنی رئیس‌فدراسیون والیبال بعد از پیروزی ایران مقابل لهستان در بازی نخست با ژستی پیروزمندانه گفته بود تیم ملی واقعی را در المپیک ببینید! البته او پیش از شروع المپیک نیز مدعی شده بود هدف والیبال در المپیک توکیو این است که به جمع چهار تیم راه پیدا کند و نیم نگاهی نیز به سکو داشته باشد.