kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴

آخرین اخبار توکیو ۲۰۲۰



یزدانی: نباید هیچ حریفی را دست کم گرفت
حسن یزدانی ملی‌پوش وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد ایران پس از رسیدن به توکیو، در مورد آغاز رقابت‌های کشتی آزاد المپیک و وضعیت حریفانش گفت: قطعا کسانی که در المپیک حضور دارند از آمادگی بالایی برخوردار هستند و نباید هیچکدام را دست کم گرفت.او افزود: حریفی که در وزن من شناخته شده باشد کشتی ‌گیران روس و آمریکا هستند که نسبت به سایر رقبا فاصله بیشتری دارند اما در کل نباید کسی را دست کم گرفت بلکه باید برنامه‌ریزی کرد.یزدانی در پایان گفت: امیدوارم با دعای خیر مردم و کمک خداوند اتفاق‌های خوبی بیفتد و بتوانیم دل هم‌وطنانمان را شاد کنیم.
دونده چینی اولین آسیایی حاضر
در ۱۰۰ متر فینال در ۸۹ سال اخیر
سو بینتین از چین اولین مرد آسیایی بعد از ۸۹ سال بود که به فینال ۱۰۰متر المپیک راه یافت و در نیمه نهایی به رکورد ۹.۸۳ آسیا رسید اما تراویون برومل، پیش از مسابقه نتوانست از این مرحله صعود کند.آخرین آسیایی که در فینال ظاهر شد، تاکا یوشیوکای ژاپنی بود که آخرین نفر در فینال لس‌آنجلس ۱۹۳۲ بود.
رکورد فوق‌العاده شناگر زن استرالیایی در المپیک
اِما مک‌کئون از استرالیا اولین زن شناگری است که در یک دوره از بازی‌های المپیک هفت مدال کسب می‌کند. ۴ مدال طلا و ۳ نقره باعث شده است تا این ورزشکار با ۷ مدال یکی از پرمدال‌ترین ورزشکاران این دوره باشد. استرالیا با کسب ۹ طلا، بیشترین طلای شنای خود را در یک دوره از بازی‌های المپیک کسب کرد. این در حالی است که آمریکا رقابت‌های شنا را با ۱۱ مدال طلا به پایان رساند که ۵ مدال از ریو و لندن کمتر بوده است.مک کئون دیروز موفق شد در ۵۰ متر آزاد و ۴ در ۱۰۰ متر دو مدال طلا برای استرالیا به دست بیاورد.
شکسته شدن رکورد طولانی‌ترین بازی والیبال در المپیک
بازی‌های روز پنجم رقابت‌های والیبال المپیک توکیو در بخش مردان پیگیری شد و دو تیم برزیل و فرانسه در گروه B این رقابت‌ها به مصاف هم رفتند. بازی برزیل و فرانسه بسیار حساس و نزدیک دنبال شد و در آخر تیم ملی والیبال برزیل توانست در یک بازی بسیار مهیج ۳ بر ۲ مقابل فرانسه به پیروزی برسد. در ست دوم این دیدار رالی‌های بسیار زیبایی بین دو تیم شکل گرفت و تیم ملی فرانسه موفق شد با نتیجه عجیب ۳۹ بر ۳۷ به پیروزی برسد؛ این ست ۵۱ دقیقه به طول انجامید!باتوجه به زمان این بازی بار دیگر رکورد طولانی‌ترین مسابقات المپیک در والیبال شکسته شد. دیدار برزیل و فرانسه به مدت زمان ۲ ساعت و ۳۸ دقیقه به طول انجامید تا رکورد جدیدی در این رقابت‌ها به ثبت برسد.پیش از این، این رکورد در دیدار ایران و لهستان شکسته شده بود. تیم ملی والیبال ایران در مرحله مقدماتی المپیک توکیو توانست لهستان را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهد.لازم به ذکر است که این سومین بار بوده که رکورد طولانی‌ترین مسابقه والیبال در المپیک ۲۰۲۰ شکسته می‌شود. پیش از این، بازی بین تیم‌های ایتالیا و کانادا در مرحله گروهی المپیک توکیو با ثبت مدت زمان ۲ ساعت و ۱۷ دقیقه رکورد طولانی‌ترین مسابقه المپیک را شکسته بود.
یک ایتالیایی سریع‌ترین مرد المپیک شد
دونده ایتالیایی به نام یاکوبس عنوان قهرمانی مسابقات دو ١٠٠ متر بازی‌های المپیک را به خود اختصاص داد.مرحله نهایی مسابقات دو ١٠٠ متر مردان دیروز در استادیوم ملی توکیو برگزار شد. آکادنی سیمبینه از آفریقای جنوبی،مارسل یاکوبس از ایتالیا،ژارنل هیوزاز بریتانیا، فرد کرل از آمریکا، بینگ تاین سو از چین،رونی بیکر از آمریکا و ادگوکه از نیجریه و دیگر اسه از کانادا شرکت‌کنندگان در این مرحله از مسابقات بودند.رقابت میان این شرکت‌کنندگان با قهرمانی مارسل یاکوبس به پایان رسید، وی با ثبت رکورد ٩.٨٠ عنوان قهرمانی دو صد متر را به خود اختصاص داد.یاکوبس در حالی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد که نتوانست رکورد یوسین بولت قهرمان سه دوره المپیک را بشکند. بولت در المپیک ریو با رکورد ٩.۶۳ قهرمان شد. فرد کارلی از آمریکا با زمان ۹:۸۴ در رده دوم قرار گرفت و آندره‌گریس از کانادا با زمان ۹:۸۹ در رده سوم ایستاد و مدال برنز را به خود اختصاص داد.
فینال بدون برومل برترین دونده جهان در سال ۲۰۲۱ و قهرمان جهان کریستین کلمن که به دلیل تخلفات دوپینگ محروم شده برگزار شد.
۵ طلا برای پادشاه شنا در المپیک
درخشش شناگر آمریکایی در المپیک با ثبت رکورد جدید جهان و طلای دیگر در بازی‌ها ادامه یافت. کائلب درسل از آمریکا دیروز دو مدال طلا به دست آورد. او ابتدا در ۵۰ متر آزاد و سپس ۴ در ۱۰۰ متر به مدال طلا رسید تا جمع مدالهای طلای خود را در این رقابت‌ها به عدد ۵ برساند تا خود را به عنوان چهره اول المپیک توکیو مطرح کند.درسل در این دوره از رقابت‌ها غیر از رقابت‌های میکس ۴ در ۱۰۰ متر، در بقیه رقابت‌هایی که شرکت کرده است توانسته به مدال طلا برسد و یکی از بهترین ورزشکاران المپیک بوده است تا همگان را به یاد مایکل فلپس بیاندازد که در هر دوره المپیک چندین مدال طلا برای آمریکا به دست می‌آورد.این شناگر ۲۴ ساله دو مدال طلا نیز در المپیک ریو برای کشورش به دست آورده بود تا جمع مدال‌های طلای المپیکی خودش را فعلا به عدد ۷ رسانده باشد.
داورزنی باز هم عذرخواهی کرد!
محمدرضا داورزنی رئیس‌فدراسیون والیبال پس از شکست تیم ملی ایران مقابل ژاپن و حذف از المپیک، درباره عملکرد ملی‌پوشان گفت: تلاش فدراسیون این بود که بتواند در زمره 4 تیم برتر المپیک قرار بگیرد و بتواند روی سکوی المپیک برود، درست است که ما در این مسابقات نتوانستیم به اهداف‌مان برسیم و از این بابت از مردم شریف ایران عذرخواهی می‌کنم، چرا که واقعا همه تلاش‌مان را کردیم و بچه‌های تیم همه تلاش خودشان را کردند، تیم آن‌چه که در توان داشت، گذاشت.وی افزود: امروز شاهد یک بازی سخت با تیم میزبان بودیم، انتظار مردم عزیز ما این بود که والیبال بتواند به جمع هشت تیم و سپس چهار تیم برتر صعود کند؛ از این بابت که وعده‌ای که به مردم دادیم عمل به آن نشد، من از مردم عزیزمان عذرخواهی می‌کنم و تلاش مجموعه والیبال این است که بتواند در مسیر پیشرفت، پوست‌اندازی خود را درست انجام بدهد.رئیس‌فدراسیون والیبال درباره برنامه پیش‌رو گفت: 20 شهریورماه باید برای قهرمانی آسیا تیم ملی ما مجدداً به ژاپن بیاید و مسابقات خود را انجام بدهد، طبیعتا تلاش‌مان این است که ما بتوانیم روند رو به رشدمان را دنبال کنیم و پوست‌اندازی را ادامه دهیم؛ امیدوار هستم که مردم عزیز ما برای شرایطی که برای والیبال‌مان پیش آمد و نتوانست به مرحله بعدی برود، ما را ببخشند.