kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۸۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
صاحب تابلوی تبلیغاتی پس از شکایت ماکرون:

تازه فهمیدم توهین به پیامبر آزاد و انتقاد از ماکرون کفر است

صاحب تابلوی تبلیغاتی که عکس ماکرون در آن به شکل هیتلر به نمایش درآمده بود با انتقاد از شکایت رئیس‌جمهور فرانسه از خودش به کنایه گفته تازه می‌فهمد که از نگاه ماکرون، توهین به پیامبر اسلام آزاد است اما انتقاد از اوکفر محسوب می‌شود!


رئیس‌جمهور جوان و خام فرانسه که خود را مدافع آزادی بیان و عقیده تا حد کفرگویی و اهانت به خدا و پیامبرانش می‌داند، تحمل یک انتقاد ساده از خودش را ندارد. او که بر اساس این استدلال توهین به مقدسات اسلامی میلیاردها انسان و حتی ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را نیز مجاز می‌شمارد به تازگی از صاحب یک تابلوی تبلیغاتی که چهره او را شبیه به هیتلر کشیده، شکایت کرده است.
«میکل‌آنژ فلوری» صاحب حدود ۴۰۰ تابلوی تبلیغاتی است که یکی از تابلوهایش رئیس‌جمهور فرانسه را چنان عصبانی کرده که شعارهای آزادی بیانش را فراموش و وادار به شکایت از وی کرده است.
این شهروند فرانسوی که در جنوب شهرستان «وار» زندگی می‌کند چهارشنبه گذشته در واکنش به این ماجرا با انتشار توئیتی نوشت: «تازه متوجه شدم که در پی شکایت رئیس‌جمهوری باید فردا به پاسگاه شهر تولون مراجعه کنم...بدین ترتیب حالا می‌دانیم که در دوره ماکرون می‌شود پیامبر را به تمسخر گرفت و آنرا به پای هجو نوشت اما اینکه یک رئیس‌جمهوری را مانند دیکتاتور جلوه دهید، کفر است».
به گزارش یورونیوز پوستری که روی بیلبورد متعلق به «میکل‌آنژ فلوری» نقش بست و در جریان تظاهرات هفته‌های اخیر علیه واکسیناسیون اجباری و وضع محدودیت‌های تازه برای استفاده افراد غیرواکسینه از خدمات تفریحی، رفاعی و فرهنگی در تولون به نمایش درآمد امانوئل ماکرون را با یونیفورم نظامی رهبر نازی آلمان به همراه سبیلی کوچک به نمایش گذاشته بود.
در این تصویر همچنین محفف نام حزب تحت رهبری امانوئل ماکرون (جمهوری به پیش) به شکل صلیب درآمده و در کنار بیلبورد این عبارت نوشته شده: «فرمان ببرید و واکسن بزنید». این تصویر روی دو تابلوی بزرگ تبلیغاتی به ابعاد چهار متر در سه متر در جاده چهار بانده‌ای واقع در نزدیکی ورودی شهر تولون طی روزهای اخیر به نمایش گذاشته شد. روی یکی از این دو تابلو همچنین واژه «شرم» توسط فردی دست نویس شده است.
رسانه‌های فرانسوی روز پنجشنبه اعلام کردند دادستانی «تولون» تحقیقات درخصوص این پرونده علیه آنچه «توهین عمومی» عنوان شده را آغاز کرده است.
اولین بار نیست که پوسترهای میکل‌آنژ فلوری که اغلب برای به چالش کشیدن مسائل سیاسی یا اجتماعی از آنها استفاده می‌کند، انتقاداتی را برانگیخته یا وی را دچار مشکلات حقوقی کرده است. به نوشته برخی رسانه‌های فرانسوی صاحب تابلوی تبلیغاتی جنجالی یادشده در صورت محکوم شدن تا 12 هزار یورو جریمه خواهد شد. در این کشور، مثل خیلی از کشورهای دیگر غربی، انتقاد در‌باره افسانه هولوکاست هم، جرم محسوب می‌شود!