kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۸۷۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴

پیش‌بینی قیمت‌ طلا و سکه در هفته جدید

نایب ‌رئیس ‌اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش‌بینی کرد در هفته جاری، احتمالا قیمت طلا و سکه افزایش یابد.



محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برای بازار سکه و طلا داخلی در این هفته دو تحلیل وجود دارد، اظهار کرد: تا روز چهارشنبه گذشته که پایان فعالیت رسمی بازار بود، روند بازار به یک صورت بود اما از روز پنجشنبه که بازار رسمی تعطیلی بود، قیمت‌ها به یکباره افزایش قابل توجهی پیدا کرد.در همین حال از ابتدای هفته گذشته تا روز چهارشنبه، تغییرات اونس جهانی بسیار مختصر بود و حتی پنج دلار کاهش قیمت داشتیم.
نایب ‌رئیس ‌اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: برخلاف اونس جهانی طلا، نرخ ارز حدود ۱۰۰۰ تومان افزایش داشت و در آخرین معاملات روز چهارشنبه تا ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان هم بالا رفت. از همین روی تحت تاثیر افزایش نرخ ارز، قیمت سکه تا ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافت و سایر قطعات سکه هم به همین صورت مشمول افزایش شدند.
وی اعلام کرد: اما از روز گذشته قیمت جهانی طلا یکباره افزایش پیدا کرد و تا هر اونس ۱۸۳۲ دلار پیش‌ رفت که به نسبت روز شنبه حدود افزایش
۲۶ دلاری داشته است. از سوی دیگر در معاملاتی که روز پنج شنبه شکل گرفت، قیمت ارز نیز از کانال
۲۵ هزار تومان به کانال ۲۶ هزار تومان افزایش پیدا کرد. در آخرین معاملات رسمی روز چهارشنبه، هر دلار تا ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده بود اما روز پنج‌شنبه یکباره نرخ ارز به ۲۶ هزار تومان افزایش یافت و این در حالی بود که بانک‌ها و بازارها تعطیل بودند.
این مقام صنفی تصریح کرد: بنابراین افزایش نرخ ارز همراه با افزایش قیمت اونس جهانی، یک سیر صعودی را برای قیمت سکه و طلا ایجاد کرد. براین اساس پنجشنبه، قیمت سکه تا ۱۱ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و این در حالیست که در آخرین معاملات روز چهارشنبه که بازار بسته شد، قیمت سکه زیر ۱۱ میلیون تومان بوده است.
کشتی‌آرای خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به تحولات سیاسی و تحولات بازارهای جهانی که منجر به افزایش قیمت اونس طلا شده است، همراه با افزایش نرخ ارز، از روز شنبه (امروز) قیمت‌های جدیدی را خواهیم داشت و پس از پنج - شش ماه یک رکورد جدید قیمتی رقم خواهد خورد.