kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۸۶۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
عضو انجمن فولاد:

بازار فولاد ایران در عراق با سهل‌انگاری مسئولان از دست رفت

عضو انجمن فولاد گفت: در خواب طولانی مدیران کشور، بازار فولاد ایران در عراق و اربیل دو دستی تقدیم رقیب تشنه یعنی ترکیه شد.

رضا شهرستانی در گفت‌گو با خبرگزاری مهر در مورد تأثیرات قطعی برق بر صنایع فولاد، اظهار داشت: سال‌ها طول کشید تا بازار عراق به تسخیر شرکت‌های فولادی ایرانی درآمد و این شرکت‌ها توانستند با صادرات خود ضرر و زیان انباشته خود را جبران و سهم عمده‌ای از نیاز ارزی کشور را تأمین
کنند.
عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ادامه داد: متأسفانه تمام اندوخته سال‌ها زحمت و مرارت صنایع فولادی در یک ماه اخیر به دلیل قطع برق و تعطیلی واحدهای تولیدی و عدم توان کارخانجات در تأمین نیاز مشتری دود شد و به هوا رفت.
شهرستانی تصریح کرد: در خواب طولانی مدیران کشور بازار فولاد ایران در عراق و اربیل دودستی تقدیم رقیب تشنه یعنی ترکیه شد.
وی با یادآوری اینکه به جهت جلب رضایت مردم برق کارخانجات را قطع می‌کنند، افزود: لطمه وارده بر صنایع جبران ناپذیر و تأثیر آن بر زندگی تک تک مردم را خواهید دید. ادامه این روند بیکاری کارگران صنایع به خصوص واحدهای فولادی استانی که بیشترین ‌اشتغال کارگران را عهده‌دار است به همراه خواهد داشت.
صادرات پوشاک ایرانی به کشورهای منطقه
از سوی دیگر رئیس ‌اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با ‌اشاره به کاهش واردات پوشاک قاچاق خبر داد: صادرات پوشاک ایران به کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و بخشی هم روسیه انجام می‌شود.
ابوالقاسم شیرازی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد آخرین وضعیت تولید پوشاک گفت: مشکلات تولید همچنان باقی است و عدم دسترسی به مواد اولیه تولید پوشاک در کنار موانع مالیاتی، حق بیمه‌ها، محدودیت‌های کرونایی مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.
وی افزود: با توجه به مشکلات ناشی از کرونا تولیدکنندگان و اصناف شاغل در بخش عرضه پوشاک هیچ بسته حمایتی به عنوان پشتیبانی و مانع‌زدایی دریافت نکردند و از صنعتگران این بخش هیچ حمایتی نشده است.