kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۸۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸

توکیو 2020



نتایج کامل ورزشکاران ایرانی در روز ششم مسابقات
والیبال
تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، به مصاف تیم ملی کانادا رفت و با نتیجه 3 بر صفر(۲۵ – ۱۶)‌،
۲۵- ۲۰‌،(۲۵ – ۲۲) شکست خورد.
بدمینتون
ثریا آقایی صاحب رنک ۹۹ و تنها نماینده بدمینتون ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در دومین بازی خود از مرحله گروهی مقابل هه بینگ جیائو از چین با رنک ۹ جهان به میدان رفت و با نتیجه ۲ بر صفر (۲۱ بر ۱۱ و
۲۱ بر ۳) بازی را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها حذف شد.
شمشیربازی
علی پاکدامن، مجتبی عابدینی و محمد رهبری در قالب تیم ملی شمشیربازی سابر ایران در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های المپیک به مصاف تیم ایتالیا رفتند که با نتیجه ۴۵ بر ۴۴ شکست خورده و از صعود به مرحله نیمه‌نهایی و کسب مدال المپیک بازماندند. در این دیدار علی پاکدامن بیشترین امتیاز را کسب کرد اما نتوانست امتیاز زیادی که دو شمشیرباز دیگر از دست داده بودند را جبران کند.تیم ملی ایران پس از شکست برابر ایتالیا برای کسب مقام پنجم ابتدا آمریکا را ۴۵ بر ۳۶ شکست داد اما برابر مصر با نتیجه ۴۵ بر ۲۴ شکست خورد و مقام ششم المپیک توکیو را کسب کرد.
بسکتبال
تیم ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود به مصاف تیم ملی آمریکا رفت و با نتیجه ۱۲۰ بر ۶۶ و با اختلاف ۵۴ امتیاز مقابل آمریکا شکست خورد.
دوچرخه‌سواری
سعید صفرزاده در رقابت‌های دوچرخه‌سواری جاده در ماده تایم تریل انفرادی (مسافت ۴۴ کیلومتر) از میان ۳۸ شرکت‌کننده، سی و پنجم شد. صفرزاده زمان ۱ ساعت و ۵ دقیقه و ۱۴ ثانیه و ۶۲ صدم ثانیه را در این ماده ثبت کرد.پیش از این صفرزاده در ماده استقامت جاده المپیک توکیو موفق نشد مسابقه را به پایان برساند.
تیراندازی با کمان
میلاد وزیری تنها نماینده تیروکمان ایران در بازی‌های توکیو امروز در مرحله یک سی و دوم انفرادی مردان مقابل بریدی الیسون از آمریکا(با رنکینگ ۱ جهان و ۲ المپیک) با حساب ۶ بر صفر شکست خورد. با توجه به اینکه رقابت‌های این مرحله حذفی است، وزیری از دور رقابت‌ها کنار رفت.
بوکس
دانیال شه‌بخش بوکسور وزن ۵۷- کیلوگرم ایران، در دومین مبارزه خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، در مرحله یک هشتم مسابقات مقابل «آلوارز» از ‌کوبا دارنده برنز المپیک قرار گرفت. او پس از باخت در راند اول، به دلیل داشتن خونریزی از ناحیه پیشانی در راند دوم با نظر پزشک دیسکالیفه شد و بازنده این دیدار شد.شه‌بخش پیش از این‌ با شکست دادن‌هاموت از مراکش به‌مرحله یک هشتم وزن ۵۷ کیلوگرم رسیده بود.
نتایج کامل ورزشکاران ایرانی در روز هفتم مسابقات
تیراندازی
هانیه رستمیان پرچمدار زن کاروان ایران در المپیک توکیو در مرحله دقت تپانچه بادی ۲۵ متر با امتیاز ۲۸۹.۷ در رده شانزدهم ایستاد.
قایقرانی
نازنین ملایی تنها دختر قایقران ایران در بازی‌های المپیک توکیو در مرحله نیمه نهایی رویینگ یک نفره زنان با قایقرانانی از کشورهای آمریکا، اتریش، ‌نیوزلند، کانادا و بریتانیابه رقابت پرداخت و با زمان ۷ دقیقه و ۴۵ ثانیه ششم شد.
نتایج کامل ورزشکاران ایرانی در روز هشتم مسابقات
تیراندازی
هانیه رستمیان پرچمدار زن کاروان ورزشی ایران در پایان مرحله سرعت تپانچه ۲۵ متر زنان در مجموع دو مرحله سرعت و دقت امتیاز ۵۷۷ را کسب کرد. او با این امتیاز در رده بیست و هشتم قرار گرفت و از رسیدن به فینال این ماده بازماند.
دوومیدانی
فرزانه فصیحی تنها زن دونده ایران در المپیک توکیو دیروز در مرحله پیش مقدماتی دوی ۱۰۰ متر رکورد ۱۱.۷۶ ثانیه را ثبت کرد و به عنوان نفر اول گروه دوم به مرحله مقدماتی رسید. او در مرحله مقدماتی در گروه سوم با ۷ دونده دیگر رقابت کرد که با ثبت زمان ۱۱.۷۹ ثانیه در جایگاه هشتم گروه خود قرار گرفت و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند و در نهایت پنجاهم شد.
احسان حدادی در مرحله مقدماتی پرتاب دیسک مردان در رقابت با ۱۵ پرتابگر دیگر در گروه A سه پرتاب انجام داد که در اولین پرتاب خود رکورد ۵۸.۴۸ متر، در دومین پرتاب عدد ۵۸.۹۸ را ثبت کرد و آخرین پرتابش نیز خطا شد. حدادی با بهترین پرتاب خود یعنی رکورد ۵۸.۹۸ متر در گروهش بین ۱۶ نفر چهاردهم شد تا به فینال پرتاب دیسک المپیک راه پیدا نکند. او در رتبه‌بندی نهایی این ماده بین ۳۲ ورزشکار در جایگاه بیست و ششم قرار گرفت.
قایقرانی
نازنین ملایی در فینال B رقابت‌های قایقرانی رویینگ المپیک توکیو با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۴۲ ثانیه در دسته خود پنجم و در مجموع بازی‌های المپیک توکیو در رده یازدهم قرار گرفت.
والیبال
تیم ملی والیبال ایران که در گروه A رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار دارد در بازی چهارم خود عصر دیروز از ساعت ۱۵:۱۰ به مصاف ایتالیا رفت و با حساب ۳ بر یک شکست خورد. با این وضعیت، ایران با دو برد و دو باخت در رده پنجم گروه خود قرار گرفت و حضور در جمع چهار تیم برتر گروه و صعود به نیمه نهایی، به بازی با ژاپن بستگی خواهد داشت.در حال حاضر لهستان و ایتالیا با سه برد و یک باخت در رده‌های اول و دوم هستند و صعودشان قطعی شده و تیمهای کانادا (۷ امتیاز)، ژاپن (۶ امتیاز) و ایران (۵ امتیاز) همگی با دو برد و دو باخت در مکانهای بعدی قرار دارند و ونزوئلا بدون امتیاز در قعر جدول است.در روز پایانی، ایران یکشنبه ساعت ۱۵و ۱۰ دقیقه به مصاف ژاپن می‌رود و لهستان و کانادا ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد برابر هم قرار می‌گیرند.