kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷

آخرین اخبار توکیو ۲۰۲۰



آلکنو: بازی اصلی ما با ژاپن است
ولادیمیر آلکنو پس از باخت تیم ملی والیبال ایران برابر ایتالیا در بازی‌های المپیک توکیو گفت: یک مقدار ایتالیا از ما قوی‌تر بود. شاید اگر ما ست اول را می‌بردیم حتما بازی گونه دیگری پیش می‌رفت. انتقادی به شاگردانم ندارم و آن حدی از بازی را نشان دادند که در توانشان بود. بازی اصلی ما مقابل ژاپن خواهد بود. آلکنو در مورد اینکه ایتالیا در المپیک ریو هم باعث حذف ایران شده بود، تاکید کرد: المپیک ریو مدت‌ها است گذشته است و تمام فکر ما به بازی با ژاپن است. حتی الان که چند قدم از سالن رقابت با ایتالیا دور شدیم، به فکر بازی با ژاپن هستیم. سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند چه مقدار صعود ایران سخت شده باشد، گفت: همیشه در المپیک هر بازی خطر خود را دارد و بازی اصلی ما با ژاپن خواهد بود.
شگفتی در تنیس با شکست جوکوویچ
مسابقات تنیس المپیک توکیو امروز برگزار شد و در مهم‌ترین اتفاق، نواک جوکوویچ در نیمه نهایی برابر الکساندر زورف مغلوب شد. در این دیدار زورف با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید. در ست اول جوکوویچ با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید ولی در ادامه این زورف بود که توانست در دو ست با نتایج ۶-۳ و ۶-۱ پیروز مسابقه شود و به دیدار پایانی راه یابد.پیش از این بازی کارن خاچانوف روس به فینال تنیس مردان المپیک توکیو راه یافت.به این ترتیب الکساندر زورف و کارن خاچانوف برای کسب مدال طلا به مصاف هم خواهند رفت.
۲ طلا برای جانشین مایکل فلپس
کائلب درسل توانست با کسب دو مدال طلا در المپیک توکیو پیشتازی خودش را در شنای آمریکا نشان دهد.خیلی‌ها کائلب درسل را جانشین مایکل فلپس در شنای آمریکا می‌دانند. این شناگر که نفر اول شنای آمریکا در المپیک محسوب می‌شود با کسب مدال طلا در ۱۰۰ متر آزاد و ۴ در ۱۰۰ متر تاکنون ۲ مدال طلا برای کشورش به دست آورده و درخشش خوبی در المپیک توکیو داشته است. این شناگر ۲۴ ساله دو مدال طلا نیز در المپیک ریو برای کشورش به دست آورده بود تا جمع مدال‌های المپیکی خودش را فعلا به عدد ۴ رسانده باشد. البته او راه درازی تا تبدیل شدن به مایکل فلپس دیگر در شنای آمریکا دارد ولی می‌تواند امیدوار باشد که در این مسیر گام بردارد. اوکه رکورددار شنای ۱۰۰ متر پروانه جهان نیز است بعد از قهرمانی و کسب مدال طلا گفت: این دو مدال معنی زیادی دارند. من می‌دانستم که بار زیادی بر روی دوش من است. واقعا خاص بود چون یک مدال انفرادی بود و خیلی لذت بردم. واقعا سخت بود.
اولین مدال تاریخ سن مارینو در المپیک
در ادامه رقابت‌های تیراندازی اهداف پروازی تراپ، الساندرا پریلی در تیراندازی به مدال برنز رسید تا سن مارینو به اولین مدال تاریخ المپیک خود دست یابد. او ۲۹ هدف از ۴۰ هدف خود را زد تا به مدال برنز دست یابد.
در این بخش ورزشکار اسلواکی به مدال طلا رسید و ورزشکار آمریکا نیز صاحب مدال نقره شد.
به این ترتیب سن مارینو با جمعیت ۳۴ هزار نفر اکنون کوچکترین کشور جهان است که به مدال المپیک دست می‌یابد و اولین مدال تاریخ خود در این رقابت‌ها را نیز به دست می‌آورد.
پیش از این فلورا دافی برمودا را صاحب مدال طلای المپیک توکیو کرد تا این کشور کوچکترین کشور صاحب «طلای» المپیک شود.
یک رکورد دیگر برای ورزشکار کره‌ای
آن سان، ورزشکار بانوان تیر و کمان کره جنوبی دیروز موفق شد در بخش انفرادی یک مدال طلای دیگر به دست بیاورد و جمع مدال‌های طلای خود را در المپیک توکیو به ۳ مدال برساند.به این ترتیب آن سان که اولین رکورد بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ را نیز ثبت کرده بود، به اولین ورزشکار تاریخ تیر و کمان تبدیل شد که در یک دوره موفق به کسب ۳ مدال طلا می‌شود تا این دوره برای او یه یک المپیک فراموش نشدنی تبدیل شود.کره جنوبی ۵ مدال طلا در المپیک توکیو به دست آورده است که ۳ مدال را این ورزشکار زن برای کشورش کسب کرده تا باعث شود کره در بین ۱۰ کشور اول جدول رده‌بندی مدال‌ها قرار داشته باشد.
اولین المپین طلایی تاریخ فیلیپین میلیاردر شد!
هیدلین دیاز، وزنه‌بردار فیلیپینی اولین مدال طلای این کشور را در بازی‌های المپیک به‌دست آورد و به ۹۷ سال انتظار این کشور برای طلا در المپیک پایان داد. این شاهکار نه تنها باعث تحسین رئیس‌جمهور فیلیپین شد بلکه ۳۳ میلیون پزو (تقریبا ۶۶۰،۰۰۰ دلار)، یک خانه و مزایای بیش‌تر را نصیب او کرد.
دیاز چهار بار سابقه حضور در المپیک را دارد و در المپیک ۲۰۱۶ ریو مدال نقره گرفت. او در المپیک توکیو رکورددار جهانی در وزن ۵۵ کیلوگرم زنان در توکیو را کنار زد تا بتواند به این مهم دست یابد و فیلیپین را نیز به جمع کشورهایی که مدال طلای المپیک دارند اضافه کند.گفته شده است چندین میلیاردر فیلیپینی نیز قصد دارند به صورت جداگانه از او تجلیل کنند تا این وزنه‌بردار فیلیپینی با این افتخارآفرینی در ادامه زندگی متفاوتی را نیز تجربه کند.
اخراج مدیر تیم دوچرخه‌سواری آلمان
به دلیل حرف‌های نژادپرستانه
فدراسیون المپیک آلمان (DOSB) مدیر ورزش دوچرخه‌سواری این تیم پاتریک موستر را به دلیل اظهارات نژادپرستانه خود در روز چهارشنبه به خانه بازگرداند.
هنگامی که نیکیاس آرندت آلمانی در حال تعقیب دو دوچرخه‌سوار آفریقایی بود، ماستر ۵۴ ساله با فریاد:«شترسواران را بگیرید» اظهارات نژادپرستانه به زبان آورد که دوربین این صحبت‌ها را ضبط کرد. مربی دوچرخه‌سواری بعداً بابت اظهار نظرش عذرخواهی کرد و گفت که هیجان رقابت او را از خود بی‌خود کرد.فدراسیون دوچرخه‌سواری آلمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اگرچه عذرخواهی موستر صادقانه بود اما وی با اظهار نظر خود «ارزش‌های المپیک را نقض کرد. بازی جوانمردانه و احترام برای تیم آلمان قابل بحث نیست.»

بسکتبال
تیم ملی بسکتبال ایران در سومین بازی خود در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح به مصاف تیم فرانسه خواهد رفت.
تیراندازی
فاطمه کرم زاده بانوی تیر‌انداز ایران در تفنگ سه وضعیت از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح و در دور مقدماتی رقابت خود را آغاز خواهد کرد.
دوومیدانی
حسن تفتیان در ماده ۱۰۰ متر دوومیدانی المپیک به میدان می‌رود. مسابقات مرحله مقدماتی ۱۰۰ متر از ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه آغاز می‌شود.