kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۸۴۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷

افزایش تعداد شهرهای قرمز کرونایی کشور به 285 شهر

با اضافه شدن 53 شهر دیگر، تعداد شهرهای قرمز کرونایی کشور به 285 شهر افزایش پیدا کرد.

به گزارش وبدا، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «از 7 تا ۸ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۷۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۸۵۶ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه‌میلیون و ۸۵۱ هزار و ۱۶۲ نفر رسید.
متاسفانه در طول این مدت، ۲۷۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۰ هزار و ۳۴۴ نفر رسید.
خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۳۴۸ هزار و ۳۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
همچنین پنج هزار و ۳۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تا کنون ۹ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۲۹۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۵۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۲ میلیون و ۱۸ هزار و ۶۴۸ دُز رسید. افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام و پس از دریافت پیامک نوبت دهی، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
تا کنون ۲۵ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۴۳۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.»
افزایش شهرهای قرمز
در حالی که پیش از این تعداد شهرهای قرمز ۲۳۲ شهر بود با اضافه شدن 53 شهر دیگر به این لیست، تعداد شهرهای قرمز به 285 مورد افزایش یافت.
بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، علاوه‌بر شهرهای قرمز قبلی، 53 شهر دیگر قرمز شدند و از شنبه ۹ مرداد و محدودیت‌های مناسب با شهرهای قرمز در آنها اعمال می‌شود. شهرهای جدید قرمز عبارتند از: اهر، بناب، تبریز، جلفا، شبستر، هشترود (آذربایجان شرقی)، تکاب، سردشت، شوط، مهاباد (آذربایجان غربی)، پارس آباد (اردبیل)، خوانسار، فریدون شهر، مبارکه، چادگان (اصفهان)، اشتهارد (البرز)، دهلران (ایلام)، فردوس (خراسان جنوبی)، تربت جام (خراسان رضوی)، مانه و سملقان (خراسان شمالی)، آبادان، اهواز، خرمشهر، دشت آزادگان، شادگان، شوش (خوزستان)، مهدی شهر (سمنان)، اوز، خرامه، زرقان، فیروزآباد، قیر و کارزین، ممسنی، نی ریز (فارس)، ازنا، دورود، چگنی (لرستان)، سوادکوه شمالی، عباس‌آباد، نکا، کلاردشت، گلوگاه (مازندران)، آشتیان، تفرش، شازند (مرکزی)، بهار، تویسرکان، رزن (همدان)، اردل، کیار (چهارمحال و بختیاری)، مریوان (کردستان)، کوهبنان (کرمان)، هرسین، پاوه، کرمانشاه (کرمانشاه)، دنا، لنده، گچساران (کهگیلویه و بویر احمد)، گمیشان (گلستان)، فومن، لنگرود، ماسال (گیلان)، بهاباد (یزد).
گفتنی است، علاوه‌بر ۲۸۵ شهرستان قرمز، ۱۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۵۳ شهرستان زرد هستند. هیچ شهر با وضعیت آبی نیز در کشور وجود ندارد.