kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۸۴۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
معاون درمان وزیر بهداشت:

پیشی گرفتن تعداد بستری‌های روزانه کرونا از تعداد ترخیصی‌ها جای نگرانی دارد



معاون وزیر بهداشت گفت: عادی‌انگاری، شرایط را سخت کرده است و از مردم می‌خواهیم که بیشتر همکاری کرده و مسافرت‌ها و اجتماعات را متوقف کنند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ قاسم جان‌بابایی دیروز در بازدید از برخی مراکز درمانی استان گلستان با بیان اینکه بیش از 45 هزار تخت بیمارستانی در کشور مختص بیماران مبتلا به کروناست، اظهار داشت:‌ ظرفیت اختصاص بیشتر را داریم، ولی خدمات دیگر مخدوش می‌شود.
جان‌بابایی با بیان اینکه متأسفانه اکنون در شرایط سختی هستیم، افزود: در استان تهران، بیش از هشت هزار و 500 ‌بیمار بستری و تقریباً چهار هزار بیمار بستری موقت داریم. وی ادامه داد: شرایط سیستان و بلوچستان مقداری بهتر شده است، اما در استان‌هایی مانند هرمزگان، کرمان و خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، تعداد بیماران رو به افزایش است.
معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه موج پنجم در استان‌های شمالی، سنگین‌تر از موج‌های قبلی است، افزود: اکنون در استان گلستان بالای دو هزار نفر بستری قطعی و موقتی داریم و در مازندران هم تعداد بستری‌ها بیش از چهار هزار نفر است.
‌جان‌بابایی با بیان اینکه تعداد بستری‌های روزانه از تعداد ترخیصی‌ها بیشتر است و اینجای نگرانی دارد، گفت:‌ البته باوجود افزایش بستری‌ها، بیماران بدحال به‌واسطه واکسیناسیون، افزایش نداشته است.
وی خاطرنشان کرد: عادی‌انگاری، شرایط را سخت کرده است و از مردم می‌خواهیم که بیشتر همکاری و مسافرت‌ها و اجتماعات را متوقف کنند.
معاون درمان وزیر بهداشت افزود: خوشبختانه واکسیناسیون سرعت خوبی دارد و ظرفیت خیلی خوبی داریم و قطعاً ظرف یکی دو ماه آینده، آرامش بهتری خواهیم داشت.