kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۸۰۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا کاخ سفید ابراز نگرانی کرد

با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونای دلتا در آمریکا سخنگوی کاخ سفید نیز با ابراز نگرانی از این وضعیت اعلام کرد محدودیت‌ها برای سفر در آمریکا لغو نمی‌شود.
جهش کرونای دلتا در آمریکا مقامات بهداشتی و سیاسی این کشور را هم به شدت نگران کرده است. دکتر «آنتونی فائوچی»، رئیس‌سازمان آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفته «ما در مسیر اشتباه حرکت می‌کنیم و اگر مردم واکسن نزنند از این مخمصه خلاص نخواهیم شد». به گزارش رویترز «جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید نیز روز دوشنبه با ابراز نگرانی از این وضعیت گفت که «افزایش موارد جدید ابتلا به گونه دلتای ویروس کرونا کارشناسان بهداشت و سلامت را برآن داشته تا درباره راهبردهای جدید مهار‌کننده این بیماری مثل توصیه به استفاده از ماسک بحث و تبادل نظر کنند». سخنگوی کاخ سفید این را هم گفت که «آمریکا در حال حاضر محدودیت‌ها بر سفر را لغو نخواهد کرد». این محدودیت‌ها از سال ۲۰۲۰ مانع از آن شده که بخش اعظم اتباع خارجی به آمریکا بروند.
اجباری شدن واکسیناسیون برای کارمندان
همزمان رویترز گزارش داده شهر نیویورک و ایالت کالیفرنیا به منظور تلاش برای مهار پیشرفت سویه دلتا ویروس کرونا، از این پس از کارمندانشان خواهند خواست که خود را در برابر کووید-۱۹ واکسینه کنند یا اینکه مرتب آزمایش بدهند. کارمندان در نيويورک و کاليفرنيا تا ۱۳ سپتامبر(22 شهریور) فرصت دارند يا خود را واکسینه کنند یا اینکه دست کم یک بار در هفته آزمایش بدهند.
«بیل بلازیو» شهردار نیویورک دوشنبه، یک هفته پس از اجباری شدن واکسیناسیون برای کادر مراقبت‌کننده از بیماران در بخش دولتی، اعلام کرد ۳۰۰ هزار کارمند شهر تا ۱۳ سپتامبر فرصت دارند خود را واکسینه کنند یا اینکه دست کم یک بار در هفته آزمایش بدهند. چند ساعت بعد، «گاوین نیوسام »فرماندار کالیفرنیا نیز تدبیری مشابه را برای ۲۴۶ هزار کارمند ایالتش اعلام کرد. «نیوسام» در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «ما در لحظه‌ای از این همه گیری هستیم که انتخاب فردی برای واکسن نزدن بر همه ما تأثیر می‌گذارد». در حالی که سویه دلتا ویروس کرونا در آمریکا پیشرفت می‌کند، بیشترین میزان افزایش موارد ابتلا در ایالت‌هایی ثبت می‌شود که در آنجا پوشش واکسیناسیون از بقیه ایالت‌ها کمتر است مانند فلوریدا، تگزاس و میسوری که به تنهايي ۴۰ درصد موارد جدید ابتلا را به ثبت رسانده‌اند.
به گزارش فارس، ایالت تگزاس آمریکا نیز از ابتلای 4 هزار و ۳۲۰ نفر به ویروس کرونا را گزارش داده که بالاترین آمار از نیمه ماه مارس (اواخر اسفند ۱۳۹۹) به شمار می‌آید که شمار مبتلایان رو به کاهش گذاشته بود. از سوی دیگر، افزایش شمار مبتلایان به کرونا باعث شده تا شمار افرادی که در بیمارستان بستری می‌شوند نیز رکورد بزند و با افزایشی ۱۰۰۰ نفری، شمار بستری‌ها در بیمارستان‌های ایالت تگزاس به ۳ هزار نفر رسیده است. هفته پیش نیز کمیته بهداشت ایالت تگزاس اعلام کرده بود میزان بستری شدن مبتلایان به کرونا در این ایالت از ۲۷ ژوئن (۶ تیر) تا ۲۰ جولای (۲۹ تیرماه) با افزایش ۱۵۰ درصدی مواجه شده است. بر اساس گزارش‌ها، سویه دلتا، اکثر موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این ایالت را تشکیل می‌دهند.
«جان هلرستت» از مقام‌های بهداشتی ایالت تگزاس از تمامی شهروندان این ایالت که تاکنون واکسن کرونا نزده‌اند درخواست کرد که برای دریافت این واکسن اقدام کنند.