kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۷۷۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

ابلاغ گروه‌های سنی جدید برای تزریق واکسن

 

وزیر بهداشت در نامه‌ای به معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به واکسینه شدن بخش عمده‌ای از جمعیت هدف اعلام شده، خواستار ثبت‌نام و نوبت‌دهی به گروه‌های سنی جدید برای تزریق واکسن کرونا شد.
به گزارش وبدا، متن نامه سعید نمکی به علیرضا رئیسی به شرح زیر است: «ضمن قدردانی از تلاش کلیه دست‌اندرکاران واکسیناسیون بر علیه COVID-19، پیرو برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مورد گروه‌های هدف واکسیناسیون از آنجا که قسمت عمده جمعیت هدف اعلام شده واکسینه شده‌اند و ثبت‌نام شدگان جدید نیز در دو روز آتی تحت پوشش قرار می‌گیرند باتوجه به موجودی کافی واکسن شایسته است طبق روال زیر اقدام شود: در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان و کرمان علاوه‌بر استمرار واکسیناسیون گروه‌های اعلام شده قبلی جمعیت 45 تا 48 ساله ثبت‌نام و طبق نوبت‌دهی واکسینه شوند. در بقیه استان‌ها بجز تهران جمعیت 55 تا 58 ساله ثبت‌نام و طبق نوبت‌دهی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند و کماکان واکسیناسیون باقیمانده گروه‌های سنی بالاتر تداوم یابد.
در کلان شهر تهران جمعیت 58 تا 60 ساله ثبت‌نام و طبق نوبت‌دهی واکسینه شوند و در بقیه شهرستان‌های استان تهران جمعیت 55 تا 60 ساله ثبت‌نام و با نوبت‌دهی در سامانه تحت پوشش قرار گیرند.»
گروه‌های جدید هدف واکسیناسیون اعلام شد
وزیر بهداشت همچنین در نامه‌ای دیگر به معاون بهداشت وزرات بهداشت خواستار بررسی و اعلام گروه‌های جدید هدف واکسیناسیون و شروع تزریق به گروه‌های جدید شد.
در این نامه آمده است: «پیرو بررسی و اعلام گروههای جدید هدف واکسیناسیون، شروع تزریق به گروه‌های زیر به میمنت روز عید سعید غدیر آغاز شود.
1- رانندگان حمل‌ونقل عمومی شهری، ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوائی 2- زندانیان سراسر کشور 3- معلمین
4- خبرنگاران 5- بیماران دیابتی که در سامانه مربوطه ثبت شده‌اند و همچنین باقیمانده بیماران صعب العلاج و بیماران خاص و نادر
اساتید محترم حوزه و دانشگاه نیز از اوائل هفته آغاز گردد.
تلاش فرمائید تا جهت تزریق واکسن به گروه‌های فوق‌الذکر در محل‌های تعیین شده توسط دستگاه‌ها و اصناف مربوطه با رعایت اصول و موازین و با اعزام تیم واکسیناتور صورت گیرد که وقفه‌ای در مراکز واکسیناسیون عمومی برای دیگر اقشار و گروه‌های سنی که از قبل تعیین شده‌اند ایجاد نگردد. همانگونه که قبلاً اقدام شده، لازم است با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط نوبت‌دهی و نظم را رعایت فرمایند.»