kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۷۶۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
حاصل دسترنج بيش از 15 سال سابقه تدريس

اخراج 115 نفر از اساتيد پيام نــور!

 

مرکز جذب وزارت علوم شرایط هیئت علمی بودن ۱۱۵ نفر از اعضای هیئت علمی پیمانی مشروط یا دستیار علمی دانشگاه پیام نور را که با فراخوان خود وزارتخانه در سال‌های ۹۱ و ۹۲ و یا قبل از آن به صورت هیئت علمی پیمانی بعد از فرایند و رقابت و مصاحبه‌های متعدد عمومی و تخصصی جذب دانشگاه پیام نور شده بودند تأیید نکرد و آنها را فاقد احراز صلاحیت
لازم دانست.
این افراد باید نامه عدم احراز صلاحیت خود را تا ۳۰ تیرماه امضا و درخواست تبدیل به عضو غیرهیئت علمی (کارمند) را ارائه مي‌كردند.
در حالی مرکز جذب وزارت علوم شرایط هیئت علمی بودن و استخدام این اساتید را رد کرده است که برخی از آنها بین ۸ الی ۱۵ سال سابقه تدریس و به عنوان عضو هیئت علمی با مرتبه مربی در دانشگاه پیام نور را دارند.
یکی از این اعضای هیئت علمی پیمانی مشروط دانشگاه پیام نور در این خصوص گفت: ما ۱۱۵ نفر عضو علمی پیمانی مشروط و دستیاران آموزشی دانشگاه پیام ‌نور هستیم که در سال‌های ۹۱ و قبل از آن، از طریق فراخوان رسمی وزارت علوم با مدرک کارشناسی ارشد استخدام و پس از شرکت در چندین مصاحبه علمی و عمومی و تخصصی و طی مراحل استخدامی به عنوان عضو علمی وارد بدنه دانشگاهی کشور شدیم و دانشگاه در بدو استخدام تعهد عدم تحصیل در مقطع دکتری را از
ما اخذ نمود.
وی ادامه داد: پرونده‌های ما در هیئت جذب سازمان مرکزی دانشگاه تأیید شد ولی به دلایل مبهمی که حتی با چندین بار مراجعه حضوری به معاونت جذب وزارت علوم از دلیل اصلی عدم تأیید پرونده‌ها مطلع نشدیم، البته تأخیر در ارسال پرونده‌ها و عدم پیگیری وزارتخانه تا اواخر سال ۹۷ نیز مشکل را چند برابر کرده است.
این عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور افزود: یکی از مشکلات دیگر اینکه پرونده‌های ما در هیئت مرکزی جذب وزارت علوم براساس شاخص‌های سال ۹۷ (در شاخص‌های سال ۹۷ شرایط جدیدی غیر از شرایط استخدام بدوی گنجانده شده بود) ارزیابی و در دو مرحله رد شد.
درحالی‌که جذب ما طبق قوانین قبلی موجه است و قانون عطف به ما سبق نمی‌‌شود و این کار کاملاً ناعادلانه و غیرمنصفانه است. ولی متأسفانه کسی جوابگوی ما نبود.
وی ادامه داد: ناگفته نماند که اکثر ما تمام شاخص‌های مثبت زمان استخدام به عنوان عضو هیئت علمی را از بین انبوه متقاضیان داشتیم ولی متأسفانه به دلایلی به ناحق
رد شدیم.
این عضو هیئت علمی پیام نور ادامه داد: این آرا اعتراض و پرونده‌های ما به هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد، هیئت عالی جذب شورای مذکور پرونده‌های ما به دلیل عدم اخذ مدرک دکتری و بعضاً دانشجوی دکتری
رد کرد.
وی افزود: حال پرونده‌های ما ۱۱۵ نفر اعضای علمی پیمانی مشروط و دستیار آموزشی در وزارت علوم است و شورای عالی انقلاب فرهنگی به ما می‌گوید جهت حل مشکل خودتان به سازمان مرکزی دانشگاه و معاونت جذب وزارت علوم مراجعه کنید، سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور به ما می‌گوید سعی خودمان را می‌کنیم که مشکل حل شود ولی کار زیادی از دست ما ساخته نیست، وزارت علوم هم به ما می‌گوید پرونده‌های شما می‌‌بایست در شورایعالی انقلاب فرهنگی تأیید می‌شد و متأسفانه کسی جوابگوی ما نیست.
این عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور افزود: لازم به ذکر است با اعمال مصوبه ۲۴۱ هیئت اجرایی جذب وزارت علوم مشکل جذب و استخدام نزدیک به ۷۰۰ عضو علمی دانشگاه پیام نور که چنین مشکلی داشته و قبل از سال ۹۰ جذب شده بودند بدون بررسی پرونده‌ها در هیئت مرکزی جذب وزارت علوم انجام شد، که آن مصوبه نیز می‌تواند برای ۱۱۵ نفر باقیمانده اعمال گردد.
به نقل از مهر؛ رئیس ‌هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص گفت: هیئت علمی بودن این افراد را مرکزی جذب تأیید نکرده است (ماده ٢١) با درخواست پیام نور پرونده‌های رد شده در این ماده در هیئت عالی (ماده ١٥) مطرح شد این افراد که کارشناس ارشد و دانشجوی دکتری هستند و هیئت علمی بودن تأیید نشد.
وی ادامه داد: موضوع کارمند خارج از وظایف هیئت علمی است و به موضوع غیر هیئت علمی و کارمند شدن این افراد دانشگاه باید جوابگو باشد.
اين درحاليست كه پیگیری‌ها درخصوص رد صلاحیت این ۱۱۵ عضو پیمانی مشروط دانشگاه پیام نور از وزارت علوم تا کنون بی‌پاسخ مانده است.