کد خبر: ۲۲۲۷۲۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰

فلسطینی‌ها به کمک بالن‌های آتش‌زا خواب را از چشمان صهیونیست‌ها ربودند



بالن‌های آتش زا به سلاحی مخوف علیه صهیونیست‌ها تبدیل شده و در جدیدترین مورد، منابع صهیونیست به چندین مورد آتش سوزی گسترده ناشی از بالن‌های آتش زای فلسطینی‌ها در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه، اذعان کردند.
منابع فلسطینی می‌گویند بالن‌های آتش زای فلسطینی‌ها موجب آتش سوزی‌های گسترده در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه شده است. منابع رژیم صهیونیستی هم اذعان می‌کنند که چهار مورد آتش سوزی گسترده در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه از جمله اشکول رخ داده است. گروهی از جوانان اقدام به ارسال بالن‌های آتش زا به سوی شهرک‌های صهیونیست نشین به نشانه خشم شدید از عدم کاهش محاصره غزه از زمان پایان نبرد شمشیر قدس کرده‌اند. جوانان فلسطینی با بستن مواد اشتعال زا به بادبادک‌ها آنها را به سوی اراضی اشغالی می‌فرستند. استفاده از بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا طی راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه مرسوم شد و تاکنون به صدها هکتار از اراضی شهرک‌های مجاور غزه آسیب زده است. راهپیمایی بازگشت از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد. بالن‌های آتش زا به تنهایی فاجعه‌ای برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است. در آغاز کسی به آن اهمیت زیادی نمی‌داد، اما اکنون مزارع و اقتصاد این رژیم زیان زیادی دیده است. این بادبادک‌ها و بالن‌های آتش زا سبب توقف تردد در برخی جاده‌ها شده و کار به جایی رسید که تردد قطارها در مناطق شمالی نوار غزه متوقف شد. تل‌آویو با وجود تهدیدها و حملات هوایی خود نتوانسته یک راه‌حل نظامی برای مقابله با بالن‌های آتش زا بیابد. سلاح جدید فلسطینی‌ها سخت، صهیونیست‌ها را به وحشت‌انداخته و آنها برای مقابله با آن از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند. ارتشی که خود را شکست ناپذیر می‌خواند از بالن‌های آتش زا به خود می‌لرزد. بدون شک تل‌آویو از همه ابزارها برای مقابله با بالن‌های آتش زا استفاده خواهد کرد و از هدف قراردادن فلسطینی‌هایی که این بالن‌ها و بادبادک‌ها را به پرواز در می‌آورند، دریغ نخواهد کرد. بالن‌ها و بادبادک‌های آتش‌زا به سلاحی مخوف تبدیل شده است. سلاح جدید مقاومت خواب را از چشم صهیونیست‌ها ربوده و به ویژه شهرک نشینان به شدت از خسارات زیادی که به آنها وارد می‌شود، خشمگین هستند.