kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷

خاطرات محافظ شهید حاج قاسم سلیمانی چاپ شد(اخبار ادبی و هنری)

 

کتاب «من محافظ حاج قاسم» نوشته هاجر پورواجد، شامل خاطرات شفاهی پاسدار شهید وحید زمانی نیا، از محافظان همراه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد، به‌ تازگی و همزمان با سالروز تولد این شهید، با همکاری موسسه فرهنگی و پژوهشی مبین و انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شده است.
این کتاب یکی از عناوین مجموعه «محافظان آسمانی» است و مطالبش در قالب داستان کوتاه ارائه شده‌اند. این مجموعه برای سه‌تن از محافظان سردار سلیمانی در فرودگاه بغداد منتشر شده است.
شهید وحید زمانی نیا در سال ۱۳۷۱ در استان تهران در خانواده‌ای انقلابی دیده به جهان گشود. از زمانی که لباس پاسداری را به تن کرد، مدافع حرم حضرت زینب (س) شد و بارها و بارها به سوریه رفت تا شاید مزد‌گریه‌ها و جهادش را بگیرد ولی خدا برای او سرنوشت دیگری را رقم زد.او با اینکه سنش کم بود ولی خیلی زود محافظ سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی شد. جهاد در رکاب حاج قاسم او را به لحاظ معنوی در عالی‌ترین مرتبه قرار داد. با اینکه تازه داماد بود و همسرش انتظار رفتن به خانه بخت را می‌کشید، ترجیح داد به جای رخت دامادی در کنار حاج قاسم راه آسمان را انتخاب کند. سرانجام هم در کنار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد توسط پهپادهای تروریست‌های آمریکایی دعوت حق را لبیک گفت و با پیکری تکه‌تکه به دیدار اربابش امام حسین(ع) رفت.