kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۶۱۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
پس از آلمان و استرالیا

ناآرامی‌های کرونایی به هلند، ایتالیا، یونان و فرانسه رسید



سرویس خارجی-
اعتراضات کرونایی بعد از کشورهای آلمان و استرالیا به فرانسه، یونان، ایتالیا و هلند نیز رسید و هزاران نفر در این کشورها علیه محدودیت‌های کرونایی و همچنین واکسیناسیون اجباری به خیابان‌ها ریخته‌اند.
کشورهای غربی این روزها شاهد اعتراض‌های گسترده و بعضا خشن علیه محدودیت‌های کرونایی هستند. اروپایی‌ها برای مهار کرونا، قوانین سفت و سختی تصویب و به طور جدی در حال پیاده ‌سازی آنها هستند. همین امر باعث شده برخی از شهروندان این کشورها، تحمل خود را از دست داده، و علیه این قوانین بشورند. شیوع مجدد ویروس کرونا علیرغم واکسیناسیون گسترده در این کشورها تردیدها درباره کارایی واکسن‌ها را نیز بالا برده است. روز شنبه بعد از آلمان و استرالیا نوبت فرانسه، ایتالیا، یونان و هلند بود تا مردم به خیابان‌ها آمده و علیه ماسک، واکسن و محدودیت‌های کرونایی شعار دهند. بر اساس گزارش فرانس 24 بیش از ۱۶۰ هزار معترض روز شنبه درسراسر فرانسه به خیابان‌ها آمدند، همگی با گسترش اجبار در داشتن گذرنامه بهداشتی و اجباری شدن واکسیناسیون برای برخی مشاغل مخالف بودند. بر اساس این گزارش در «مارسی»، خبرنگاران مورد ضرب و شتم تظاهرکنندگان قرار گرفتند و اداره پلیس منطقه «بوش دو رُن» هم اعلام کرد این اقدامات را محکوم کرده است. معترضان یک شعار داشتند: «حفظ آزادی برای واکسن زدن یا نزدن». در تجمع پاریس، تظاهرکنندگان از همه اقشار حضور داشتند که از آن جمله می‌توان به خانواده‌ها، طرفداران حزب تجمع ملی و همینطور معترضان به نظام اقتصادی فرانسه اشاره کرد. به اعتقاد بسیاری در فرانسه گسترش گذرنامه بهداشتی به اماکن عمومی تصمیم درستی نیست. بسیاری از معترضان در شهر استراسبورگ نیز از اعضای کادر مراقبت‌کننده از بیماران بودند. در «مون پلیه» و «مارسی» نیز تظاهراتی مشابه برگزار شد. در حاشیه این اعتراض‌ها، درگیری‌هایی در پاریس و مارسی بین نیرو‌های امنیتی و تظاهرکنندگان روی داد و نیرو‌های امنیتی برای پراکندن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کردند. تظاهرات روز شنبه در دیگر کشور‌های اروپایی نیز مانند یونان، هلند و ایتالیا نیز برگزار شد. در آتن، پایتخت یونان، تظاهرکنندگان برای اعتراض به واکسیناسیون اجباری مراقبت کنندگان از بیماران به خیابان آمدند. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این تظاهرات اما با دخالت پلیس یونان که به گاز اشک‌آور و توپ‌های آب‌پاش متوسل بود، به خشونت کشیده شد.یک مقام پلیس این کشور که خواست نامش فاش نشود، گفت برخی از معترضان ابتدا اقدامات خشن از جمله پرتاب بمب‌های آتش‌زا به سمت نیروهای امنیتی و پارلمان را شروع کردند که واکنش پلیس را در پی داشت.در آمستردام، پایتخت هلند، نیز وضع به همین منوال بود جایی که تجمعاتی در اعتراض به تدابیر محدود‌کننده برگزار شد.
ارتش کرونا زده
خبر دیگر کرونایی اینکه منابع نظامی صهیونیستی دیروز (یکشنبه) اعلام کردند نظامیان حاضر در پایگاه هوایی
«تل نوف» به طور گسترده‌ای به کرونا مبتلا شده‌اند. بر اساس این گزارش، از جمله کسانی که به این ویروس مبتلا شده‌اند دو فرمانده، هشت نظامی و بسیاری از خانواده‌های خلبانان و افسرانی هستند که در خانه‌های سازمانی پایگاه زندگی می‌کنند و تمامی افراد قرنطینه شده‌اند. همچنین شیوع کرونا در اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی موسوم به «امان» نیز ثبت شده است. در ادامه این گزارش می‌خوانیم، دوشنبه هفته پیش کنفرانسی با مشارکت بسیاری از نظامی‌ها در مکانی سربسته برگزار شده و همین موضوع تشدید انتشار ویروس است. در همین زمینه، وبسایت فلسطینی «شهاب» به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گزارش کرد، ۲۶۵ نظامی ارتش این رژیم به کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۳۹ نفر دیگر نیز در منزل در قرنطینه به سر می‌برند.