kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۵۴۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
جانشین پلیس راهور ناجا خبر داد

جریمه ۴۷۴ هزار راننده به علت تردد غیرمجاز در تعطیلات اخیر

 

جانشین پلیس راهور ناجا از اعمال قانون و ثبت جریمه تردد غیرمجاز کرونایی ۴۷۴ هزار راننده خودرو تا صبح دیروز خبرداد.
سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با فارس درخصوص آخرین وضعیت سفرهای بین استانی و اعمال قانون ترددهای غیرمجاز اظهارداشت: بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ممنوعیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی، مأموران پلیس راه و راهور ناجا و همچنین دوربین‌های هوشمند جاده‌ای نسبت به ثبت تخلف تردد غیرمجاز رانندگان اقدام می‌کنند.
حسینی با بیان اینکه دوربین‌های ترددشمار در استان‌های تهران و البرز تا روز جمعه ۲۷ درصد کاهش سفر را ثبت کرده است، افزود: بر همین اساس ۱۶ درصد کاهش تردد در کل جاده‌های کشور نسبت به هفته قبل ثبت شد.
وی با بیان اینکه تردد به شهرهای قرمز یک میلیون تومان و نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه را به دنبال دارد از اعمال قانون و جریمه ۴۷۴ هزار خودرو تا صبح دیروز به علت تردد غیرمجاز « از» و «به» شهرهای قرمز و نارنجی خبر داد. جانشین پلیس راهور بیان داشت: خوشبختانه در همین بازه زمانی تصادفات ۱۹ درصد کاهش داشته است.
حسینی با بیان اینکه محدودیت‌ تردد و ممنوعیت‌ سفر تا ساعت ۷ صبح روز دوشنبه ادامه داشته و رانندگان متخلف جریمه می‌شوند، درخصوص تدابیر پلیس راهور برای ترافیک احتمالی در موج بازگشت مسافران اظهارداشت: پلیس راهور هیچ برنامه‌ای مبنی بر یک طرفه کردن جاده‌ها در دستور کار نداشته و تردد در جاده‌ها طبق روال معمول صورت خواهد گرفت.
وی درخصوص محدودیت تردد شبانه گفت: ممنوعیت تردد در معابر، میادین و مقاطع در سطح شهرها فارغ از رنگ‌بندی‌های قرمز، نارنجی، زرد و آبی کرونایی از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح برقرار بوده و متخلفان جریمه ۲۰۰ هزار تومانی خواهند شد.