kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۵۳۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷

تمدید وضعیت اضطراری کرونایی (ایتالیا)

 

در پی ادامه افزایش آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در یک ماه گذشته در ایتالیا، نخست‌وزیر این کشور وضعیت فوق‌العاده بهداشتی را بار دیگر تمدید کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد که وضعیت اضطراری کرونا با هدف جلوگیری از گسترش گونه‌های این ویروس به ویژه دلتا، تا پایان سال جاری میلادی یعنی برای پنج ماه دیگر تمدید شده است.
ماریو دراگی بر ضرورت رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون پافشاری کرد و افزود:سویه دلتای کرونا تهدیدی جدی محسوب می‌شود چرا که نسبت به دیگر گونه‌های این ویروس به سرعت در حال رشد است و به همین دلیل دولت وضعیت اضطراری را تمدید کرده و تدابیر جدیدی را به زودی به مرحله اجرا در خواهد آورد.
بر اساس دستور‌العمل جدید دولت ایتالیا، از تاریخ ۶ اوت (۱۵ مرداد ماه)، فقط به افراد دارای «گواهینامه دیجیتال کووید اتحادیه اروپا»، موسوم به «پاس سبز» که ثابت می‌کند فرد واکسینه شده و یا در چند ماه گذشته از بیماری کرونا بهبود یافته و یا طی ۴۸ ساعت نتیجه آزمایش منفی کرونا را دریافت کرده، اجازه ورود مکان‌های سربسته مانند سینما، تاتر، موزه، رستوران، استخر و سالن‌های ورزشی، داده می‌شود.
این گواهینامه که در سراسر اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده و از زمان صدور آن برای ۹ ماه اعتبار دارد، به یک بخش اصلی از مبارزه با ویروس کرونا در قاره سبز تبدیل خواهد شد.