kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۴۷۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
آیت‌الله خاتمی:

رئیس‌جمهور منتخب توجه ویژه به مشکلات خوزستان داشته باشد

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رئیس‌جمهور منتخب توجه ویژه به مشکلات خوزستان داشته باشد، گفت: ضدانقلاب بداند که مردم خوزستان انقلابی بوده، مانده و خواهند ماند.

 


آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه‌ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، ضمن گرامیداشت سالروز نخستین اقامه نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی گفت: پنجم مرداد ۱۳۵۸ نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی به امامت مرحوم طالقانی در تهران اقامه شد.
به گزارش رسا، وی به بیان اهمیت برپایی نماز جمعه در روایات پرداخت و افزود: نماز جمعه یاد خداوند، همسنگ حج و گره خورده با دین اسلام و همچنین نماز جمعه محلی برای تجدید دیدار مؤمنان است.
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه نماز جمعه سرمایه نفیس انقلاب اسلامی است، بیان داشت: نماز جمعه در جنگ تحمیلی محلی برای بسیج نیروهای مردمی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی به جبهه‌ها بوده و همچنین کمک‌های انبوه مردمی به سیل زدگان و زلزله زدگان در این سنگر جمع‌آوری شده است.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه نماز جمعه کانون بصیرت افزایی است، اظهار داشت: بسیاری از توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان با اطلاع‌رسانی ائمه جمعه خنثی شده است و امیدواریم با از بین رقتن ویروس منحوس کرونا، دوباره نماز جمعه‌ها در سراسر کشور برپا شود.
وی با‌اشاره به مسائل اخیر در خوزستان گفت: خوزستان دارای افتخارات فراوانی بوده و خط مقدم جبهه بوده است، مردم خوزستان در کنار نیروهای مسلح در برابر دشمنان بعثی ایستادگی و آنها را وادار به عقب‌نشینی کردند.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: خوزستان در طول هشت سال تحمیلی تاکنون مهد عاشقان میهن و طرفداران انقلاب و نظام اسلامی بوده است.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در کشور با بحران آب مواجهه نیستیم، اما نیازمند مدیریت داهیانه و جهادی در مسئله آب هستیم، تصریح کرد: سپاه و نهادهای مختلف برای مشکل آب خوزستان وارد صحنه شدند تا اینکه بحران آب خوزستان را در این مقطع حل کنند.
عضو فقهای شورای نگهبان ابراز داشت: از رئیس‌جمهور منتخب مردم انتظار داریم به خوزستان توجه ویژه داشته باشد و مشکل مردم این منطقه با عنایت دولتمردان حل می‌شود.
وی اظهار داشت: مردم خوزستان به جهت کمبود آب اعتراضاتی داشتند، ولی جزء ضد انقلاب‌ها نبودند، اما ضد انقلاب‌ها این اعتراضات را به اغتشاش تبدیل کردند.
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: دشمنان و ضد انقلاب بداند که مردم خوزستان انقلابی بوده، مانده و خواهند ماند