kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۴۶۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵

تک‌تیراندازان یمنی ظرف 2 روز 70 نیروی ائتلاف را از پای در‌آوردند

تاکتیک جدید ارتش و نیروهای انقلابی یمن، نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی را به ستوه آورده است. تک تیراندازان یمنی طی فقط 2 روز توانسته‌اند 70 مزدور سعودی را به هلاکت برسانند.

 

سرویس خارجی-

نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن در جبهه «البیضاء» اعتراف می‌کنند که خسارت‌های جانی زیادی به خاطر حضور تک‌تیراندازهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در این جبهه داشته‌اند. بر اساس گزارشی که «الخبر الیمنی» به تازگی در این باره منتشر کرده، تنها طی دو روز ۷۰ نیروی وابسته به دولت مستعفی یمن به دست تک‌تیراندازان ارتش یمن کشته شده‌اند و همین مسئله باعث هراس ائتلاف سعودی شده است.
در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «به نظر می‌رسد تقویت یگان تک‌تیراندازان در راستای تاکتیک جدید جنگی که محمد العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن آن را اعلام کرد، صورت می‌گیرد. وی تأکید کرده که این تاکتیک بر توانایی‌های دفاعی و هجومی در زمینه‌های مختلف تاکتیکی، آموزشی و تسلیحاتی متکی است».
فارس هم با انتشار گزارشی در همین رابطه به نقل از «یک منبع نظامی در یمن» نوشته، از جمله این توانایی‌ها می‌توان به یگان‌های رزمی بسیار آموزش دیده برای رویارویی زمینی و درگیری مستقیم با دشمن به علاوه یگان تک‌تیراندازان اشاره کرد... سلاح تک‌تیراندازان در داخل یمن ارتقا داده شده و می‌تواند با دقت بالا، هدف را در فاصله بیش از پنج کیلومتری نشانه بگیرد».
30 نیروی دولت فراری یمن، به انقلابیون پیوستند
از سوی دیگر منابع میدانی در جبهه «ناطع» در البیضاء اعلام کردند که حدود ۳۰ نیروی وابسته به دولت مستعفی یمن به نیروهای صنعاء در این جبهه پیوسته‌اند. این اتفاق پس از پیشروی نیروهای صنعاء در جبهه مذکور رخ داده است. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هفته گذشته در جدیدترین پیروزی میدانی خود در جبهه البیضاء در مرکز یمن موفق شدند بر بخش‌های وسیعی از شهر ناطع مسلط شوند.
از سوی دیگر، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس‌هیئت مذاکره‌کننده صنعا، در توئیتر به عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان «البیضاء» پرداخت. سخنگوی انصارالله نوشت: «بار دیگر و به لطف خداوند، دشمن ضربه دردناکی از ما در استان البیضاء دریافت کرد...آمریکا گروه‌های تکفیری‌اش را فرستاد و وقتی در مرحله نخست به خاطر شکست سریعشان شوکه شدند از‌این‌رو فریاد صلح زدند...در این مرحله، آمریکا با یک یأس بزرگ‌تر و در نتیجه یک فریاد بلندتر به خود خواهد آمد آن هم در نتیجه سقوط مزدورانش در البیضاء».