kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۳۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
در جریان سفر مخبر اعلام شد

ورود ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای آبرسانی به ۷۰۲ روستای بحران‌زده خوزستان

ستاد اجرایی فرمان امام برای حل مشکل تمام روستاهای دچار تنش آبی خوزستان و اجرای طرح‌های آبرسانی در این روستاها اعتبار ویژه اختصاص می‌دهد.

به گزارش کیهان، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام صبح دیروز به همراه جمعی از مدیران و معاونان این مجموعه با سفر به خوزستان و حضور در برخی روستاها و مناطق بحران‌زده، با مردم این شهرستان‌ها و روستاها به گفت‌وگو پرداخت.
محمد مخبر در حاشیه این سفر با اشاره به تصمیمات ستاد اجرایی فرمان امام برای حل سریع‌تر معضلات خوزستان گفت: در خوزستان ۷۰۲ روستا وجود دارد که با بحران و تنش آبی روبه‌رو است. در روزهای اخیر تصمیم گرفته بودیم که مشکل آب ۴۷۱ روستا را با کمک آبفای استان حل کنیم.
مخبر افزود: امروز و در جریان بازدیدی که از این مناطق داشتم دیدم اوضاع واقعا برای مردم قابل تحمل نیست و تصمیم گرفتیم که برای حل مشکل تأمین آب تمام ۷۰۲ روستا، ستاد اجرایی فرمان امام ورود کند و جمعا ۳۵۰ میلیارد تومان برای حل این مشکلات اعتبار با مشارکت آبفا اختصاص یابد.
وی با اشاره به زمان‌بر بودن اجرای این طرح‌ها گفت: تمام این طرح‌ها ظرف چهار تا پنج ماه و نهایتا تا پایان سال به اجرا در می‌آیند اما برای حل موقت مشکل مردم تصمیم گرفتیم که ۱۰۰ دستگاه تانکر آب و ۱۰۰ عدد منبع آب به این روستاهای دچار تنش آبی اعزام کنیم که تا این لحظه ۵۰ دستگاه تانکر مستقر شده‌اند.
مخبر خاطرنشان کرد: همچنین ستاد اجرایی فرمان امام برای کمک به دامدارانی که در این بحران، دام‌های سنگین خود را از دست داده‌اند نیز دام سنگین اهدا خواهد کرد که جزئیات آن را پس از جلسه با مقامات استان و اعلام دقیق آمار استانداری، متعاقبا به اطلاع مردم خواهیم رساند.